در حال بارگذاری ...

بازتاب جهانی ورود نخستین هواپیمای ایرباس به ایران


شرکت هواپیمایی ایران ایر و ایرباس فرانسه ۲۲ دسامبر قرارداد خرید یکصد دستگاه هواپیمای مسافربری به مبلغ ۲۰ میلیارد دلار منعقد کردند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، پس از توافق هسته‌ای میان ایران و ۶ کشور قدرتمند جهان ، شرکت ایرباس نخستین فروند از هواپیماهای خود را به شرکت ایرانی 'ایران ایر' تحویل داد . این اقدام ، پس از رفع تحریم‌های اقتصادی غرب علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران انجام می‌پذیرد .

تحویل هواپیمای A۳۲۱ که از خانواده هواپیماهای کوتاه پرواز A۳۲۰ است ، در شهر سایت شرکت هواپیماسازی ایرباس در شهر تولوز فرانسه و با حضور مقامات فرانسوی این شرکت و فرهاد پرورش مدیر کل شرکت هواپیمایی ملی ایران انجام شد .

فرهاد پرورش دراین باره گفت : امروز روز بزرگی است چرا که فصل جدیدی از روابط میان ایران و اتحادیه اروپا محسوب می‌شود .

'فابریس برژیه' مدیرکل سایت شرکت هواپیماسازی ایرباس در تولوز نیز امروز را تولد دوباره‌ای برای شرکت هواپیمایی 'ایران ایر' بر شمرد .

شرکت هواپیمایی ایران ایر و ایرباس فرانسه ۲۲ دسامبر قرارداد خرید یکصد دستگاه هواپیمای مسافربری به مبلغ ۲۰ میلیارد دلار منعقد کردند .

این قرارداد شامل ۴۶ فروند هواپیمای مسافربری کوتاه پرواز A۳۲۰ ، سی و هشت فروند هواپیمای بلند پرواز A۳۳۰ و شانزده هواپیمای A۳۵۰ است .

بعد از رفع تحریم ها ، ایران و شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا نیز یازدهم دسامبر قرارداد خرید هشتاد فروند هواپیمای مسافربری را در تهران امضا کردند که ارزش آن ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

سازمان هواپیمایی مسافربری ایران اعلام کرده است برای یک دهه آینده برای خطوط داخلی خود نیاز به ۴۰۰ تا ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شمس الدین فرزادی پور ، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با موضوع اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ...

|

         

|

نظرات کاربران