در حال بارگذاری ...

اجرای پروژه احداث ۷.۵ کیلومتر تونل در راه های ارتباطی ایلام


با احداث این تونل و در آینده پروژه‌های مرتبط دیگر ارتباط استان‌های کرمانشاه به خوزستان و استان‌های مرکزی و لرستان به عتبات عالیات از طریق استان ایلام کوتاه و آسان‌تر خواهد شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت : ساخت ۷.۵ کیلومتر تونل در راه های ارتباطی استان ایلام در دست اجراست .

سید کمال الدین میر جعفریان اظهار داشت: هم اکنون پروژه های مهمی در بخش راهسازی استان ایلام در حال اجرایی شدن است که یکی از مهمترین آن ساخت ۷.۵ کیلومتر تونل در دو پروژه راهسازی استان است . هم اکنون در استان ایلام در حال حاضر ۴.۵ کیلومتر تونل موجود است و ۷.۵ کیلومتر تونل در قالب دو پروژه عظیم تونل قلاجه و تونل کبیرکوه در دست اجراست که در صورت بهره برداری تحولی عظیم در راه های استان به وجود می آید .

میرجعفریان افزود: تونل کبیرکوه باعث حذف گردنه صعب‌العبور بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان می شود و علاوه بر آن این تونل یکی از پروژه‌های کریدور شمال به جنوب استان می شود . حفاری تونل کبیرکوه با طول چهار هزار و ۷۰۰ متر که بزرگ‌ترین تونل در دست احداث کشور محسوب می‌شود در دست اجراست و تاکنون از سمت آبدانان دو هزار و ۵۰۰ متر حفاری صورت گرفته است . از سمت دره شهر نیز برای دست رسی به تونل اصلی ۷ کیلومتر راه دسترسی و حفاری سه تونل فرعی در حال انجام است که یک تونل ۱۰۰ متری و ۳۶۰ متر تونل دیگر حفاری شده است. کار حفاری تونل قلاجه به پایان رسیده و هم‌اکنون عملیات لاینینگ (طاق بتنی) آن در حال اجرا است .

میرجعفریان اظهار داشت: با احداث این تونل و در آینده پروژه‌های مرتبط دیگر ارتباط استان‌های کرمانشاه به خوزستان و استان‌های مرکزی و لرستان به عتبات عالیات از طریق استان ایلام کوتاه و آسان‌تر خواهد شد .




مطالب مرتبط

با زیر بار ترافیک قرار گرفتن این تونل تقریباً تمامی مسیر ایلام به مهران چهار خطه شده و یکی از پر حادثه ترین نقاط جاده ای استان حذف می‌شود .

|

افتتاح کامل تونل کبیرکوه منوط به اجرای سیستم روشنایی و تهویه بوده که نیازمند تأمین اعتبار است و انتظار داریم وزیر کشور در این زمینه پیگیری لازم را در دستور کار قرار دهند تا در سفر آینده رئیس جمهوری به استان شاهد بهره برداری از این پروژه عظیم ملی باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام و وزیر راه و شهرسازی دستور تأمین اعتبار و درخواست اعمال ماده ۲۳ (قرار گرفتن طرح ها ...

|

این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با پایان عملیات آسفالت چهارخطه خروجی شهر آبدانان به سمت مورموری زیر بارترافیک قرار می گیرد .

|

نظرات کاربران