در حال بارگذاری ...

نصب ۱۵ دوربین کنترل سرعت در محورهای استان تهران تا پایان سال


در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای استان و رسیدن از ۲۱۲ به ۱۹۲ نفر روبه رو شدیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از افزایش ۱۱ درصدی جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی استان در پاییز امسال نسبت به سه ماه سوم سال گذشته خبر داد .

مجیدرضا نصرالله نژاد ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران عنوان کرد : پاییز سال گذشته شش میلیون و ۶۹۸ هزار تن کالا در محورهای مواصلاتی استان تهران جابه‌جا شد که امسال با ۱۱ درصد افزایش به هفت میلیون و ۴۳۱ هزار تن رسید.

نصرالله نژاد با بیان اینکه در هفت ماه نخست امسال ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در محورهای استان تهران جابه‌جا شده‌اند، افزود: شهر تهران دارای ۴ پایانه مسافربری و ۴ پایانه در شهر‌های اسلام‌شهر ، بهارستان و ورامین و نیز ۹۰ شرکت مسافربری است. در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای استان و رسیدن از ۲۱۲ به ۱۹۲ نفر روبه رو شدیم و به همین دلیل تلاش داریم این روند را حفظ کرده و تعداد تلفات را پایین بیاوریم.

نصرالله نژاد گفت در این زمینه اکنون ۱۶ دوربین نظارت تصویری ، ۷۵ دستگاه دوربین کنترل سرعت ، ۹۰ دستگاه ترددشمار و ۱۲ تابلوی پیام‌نمای تصویری درمحورهای استان فعال است که تا پایان امسال ۱۵ دوربین کنترل سرعت و ۱۰ ترددشمار جدید نصب و فعال می‌شود .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران همچنین تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی فعال درمحورهای استان را ۳۴ باب اعلام کرد و گفت: ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی جدید درحال ساخت داریم و مجوز احداث ۴۴ مجتمع دیگر نیز صادر شده است .

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای تک واحدی در ۱۰۰ متری حریم راه‌ها ممنوع است ، افزود : افزایش مجتمع های خدماتی رفاهی در بالابردن سطح ایمنی راه‌ها نقش موثری دارد.

از ۲۸۵۰ کیلومتر راه در سطح استان تهران، ۹۹۰ کیلومتر شامل آزادراه، بزرگراه و راه اصلی  و ۱۸۶۰ کیلومتر راه‌های روستایی است.




مطالب مرتبط

۸ سامانه ثبت تخلف سرعت نیز تا پایان سال به سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای استان افزوده خواهند شد که مجموع سامانه‌های ثبت تخلفات استان به تعداد ۱۵۷ سامانه خواهند رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت : در ۸ ماه گذشته حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا از استان اردبیل ...

|

این سامانه‌ها علاوه بر تشخیص ترافیک جاده ای ، سوانح ، انسداد و تغییرات آب و هوایی را نیز رصد می‌کنند .

|

بر اساس تعداد سامانه‌های موجود در هر استان ، سهم راه‌های شریانی و ترانزیتی ، وضعیت انسدادها ، طول راه‌ها ، میزان تردد در سال و شرایط جوی هر استان دوربین‌های جدید به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها تخصیص می‌یابد .

|

بالغ بر ٧ میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان جابه‌جا شده‌ است و بر این اساس آمار تناژ حمل شده انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان در سال گذشته بالغ بر ۶ میلیون تن بود که با رشد ١٨ونیم درصدی در سال جاری به بالغ بر ٧ میلیون تن رسیده است .

|

نظرات کاربران