در حال بارگذاری ...

برنامه ریزی ایرلاین ها برای تسویه بدهی خود به شرکت فرودگاه ها


بعضی از شرکت‌ها بخش قابل‌توجهی از بدهی‌های خود را پرداخت کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها نیز نسبتا به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای تسویه این رقم‌ها اقدام کردند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، جلسات متعددی که با حضور نمایندگان ایرلاین‌ها برگزار شده نتایج مثبتی داشته و تقریبا تمامی ایرلاین‌ها برنامه‌ریزی دقیقی برای تسویه بدهی‌های خود به شرکت فرودگاه‌ها ارائه کردند.

غلامحسین باقریان عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور نمایندگان ایرلاین ها برگزار شده و نتایج مثبتی داشته و تقریبا تمامی ایرلاین ها برنامه ریزی های دقیق برای تسویه بدهی خود به شرکت فرودگاه ها ارایه کردند، گفت: از چند ماه قبل که شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد در صورت انجام‌نشدن اقدامات لازم از سوی شرکت‌های هواپیمایی بدهکار این شرکت مراتب اعتراض یا شکایت خود را به مراکز قضایی ارجاع خواهد داد، تقریبا تمامی شرکت‌های هواپیمایی نسبتا به تسویه این بدهی‌ها اقدام کردند. در این میان بعضی از شرکت‌ها بخش قابل‌توجهی از بدهی‌های خود را پرداخت کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها نیز نسبتا به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای تسویه این رقم‌ها اقدام کردند .

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها در پاسخ به این سوال که رقم ۷۰۰ میلیاردی بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها کاهش یافته نیز گفت : با توجه به اقداماتی که در این ماه‌ها صورت گرفته رقم بدهی‌ها به شکل جدی کاهش یافته است، اما هنوز ارقام باقی‌مانده بالاست و باید نسبت به اجرای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات لازم انجام شود . شرکت فرودگاه‌ها جلسات رسمی خود با نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه را ادامه می‌دهد و این امیدواری وجود دارد با توجه به رویکرد ماه‌های گذشته شرایط برای تسویه بدهی‌ها فراهم شود .

پس از آنکه چند سال قبل شرکت فرودگاه‌ها نرخ خدمات فرودگاهی ارائه شده به شرکت‌های هواپیمایی را افزایش داد و البته به دنبال سخت شدن اوضاع ایرلاین‌های ایرانی در فضای بین‌المللی بخشی از هزینه خدمات فرودگاهی معوق شد . این بدهی که شرکت‌های هواپیمایی دولتی اصلی‌ترین طرف‌های آن به حساب می‌آیند از حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان رسید و کار را به جایی رساند تا شرکت فرودگاه‌ها تهدید به ارجاع پرونده ایرلاین‌های بدهکار به مراجع قضایی کند.

چند روز قبل معاون اول رییس جمهور در تصویب‌نامه‌ای نسبت به تهاتر ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت هواپیمایی آسمان به شرکت‌های دولتی با رقمی که این شرکت از دولت طلب دارد اعلام موافقت کرد.




مطالب مرتبط

شرکت‌های هواپیمایی در چارچوب آیین‌نامه حقوق مسافر باید تمهیدات لازم را در صورت بروز تاخیر پروازها برنامه‌ریزی کنند و نمایندگانشان برای پاسخگویی در ترمینال‌ها حضور داشته باشند .

|

بدون‌شک خدمت به مسافران را وظیفه خود می‌دانیم اما رفتار برخی مسافران در مواقعی چون پیاده نشدن از هواپیما برای اعتراض به تاخیر پرواز یک جرم مسلم است که مانع خدمت‌رسانی به سایر مردم می‌شود . در همین راستا با تعامل با دستگاه‌های قضایی و رسانه‌ها می‌توان ضمن جرم انگاری و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور دو هزار و ۴۰ نشست و برخاست و ۲۴۴ هزار و ۸۰۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین دقایق و ساعات سال تحویل از مرکز ...

|

نظرات کاربران