در حال بارگذاری ...
  • افتتاح پنج پروژه احداث بزرگراه استان قزوین در سال آینده


    بهره‌برداری از این پروژه‌های ملی نقش مهمی در افزایش ایمنی جاده‌های قزوین و روان‌شدن ترافیک همچنین بهبود اقتصاد حمل و نقل استان ایفا می‌کند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : قطعاتی از پنج پروژه احداث بزرگراه در استان قزوین در دست اجراست که تا ۹ ماه دیگر به اتمام می‌رسند .

    حامد مانی‌فر عنوان کرد: در مجموع ۴۰ کیلومتر پروژه بزگراهی دردست اجرا داریم که اعتبار مورد نیاز متوسط برای هر کیلومتر آنها ۲.۵ میلیارد تومان است. یکی از این پروژه‌ها به بزرگراه ۲۳ کیلومتری تاکستان - ابهر اختصاص دارد که ۹ کیلومتر آن در استان قزوین است که  دو کیلومتر آن در دست اجراست و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. دیگری پروژه بزگراهی شامیشاپ-دانسفهان است که درمجموع ۲۸ کیلومتر طول دارد و ۹ کیلومتر آن باقی مانده است. از این ۹ کیلومتر ساخت ۶کیلومتر در دست اجراست که تا شهریور ۹۶ به‌بهره‌برداری می‌رسد.

    وی به بزرگراه بوئین زهرا - دانسفهان - رحیم آباد اشاره کرد و افزود : طول کلی این بزرگراه ۵۶ کیلومتر است که ۲۶ کیلومتر آن در محور دانسفهان-رحیم‌آباد باقی‌مانده که ۱۲ کیلومتر آن در دست اجراست و بهار سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

    مانی‌فر همچنین به بزرگراه محمدیه - آبیک اشاره کرد و گفت : این بزرگراه درمجموع ۳۵ کیلومتر طول دارد که ۱۰ کیلومتر آن در دست اجراست . پنج کیلومتر از این محور به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز بهار ۹۶ افتتاح می‌شود.

    مدیر کل راه و شهرسازی قزوین به بزرگراه آوج - رزن به طول ۱۰ کیلومتر اشاره کرد و افزود : ساخت پنج کیلومتر از این محور به زودی آغاز می‌شود و دو سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی به بزرگراه بویین زهرا - ساوه به طول ۳۵ کیلومتر نیز اشاره کرد و گفت: ۱۵ کیلومتر این محور به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر در دست اجراست که ۱۵ کیلومتر آن تا تیر ماه ۹۶ افتتاح می‌شود. بهره‌برداری از این پروژه‌های ملی نقش مهمی در افزایش ایمنی جاده‌های قزوین و روان‌شدن ترافیک همچنین بهبود اقتصاد حمل و نقل استان ایفا می‌کند.




    نظرات کاربران