در حال بارگذاری ...

انقلاب در حمل و نقل با ماشین های پرنده لری پیج


اگر این فناوری به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد به یقین تبعات بسیار عمیقی به همراه خواهد داشت ، از جمله این تغییرات می‌توان به بهبود در وضعیت رفت و آمد و ترافیک شهری اشاره کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ماشین های پرنده لری پیج به یقین انقلابی جدید و فراگیر در زمینه حمل و نقل مسافران خواهد بود . لری پیج درصدد است تا رویای ماشین های پرنده را محقق سازد . او برای به سرانجام رساندن این پروژه پول بسیاری را سرمایه‌‌گذاری کرده است .

از چند سال پیش شاهد رقابت شرکت‌های بزرگی در سراسر جهان برای ساخت و تولید انبوه خودروهای خودران بوده‌ایم و تاکنون نیز پیشرفت‌های چشم‌گیری در این زمینه صورت گرفته است . اما لری پیج به دنبال ایده دیگری‌ست ؛ او می خواهد ماشین پرنده مورد نظر خود را تولید و روانه بازار کند . در صورتی که ماشین های پرنده لری پیج تولید شوند شاهد تحولی ژرف در زمینه حمل و نقل خواهیم بود .

ماشین های پرنده لری پیج و همکاری با استارت آپ‌ها

با وجود آنکه شرکت‌های نوپا و استارت آپ‌های مختلفی درصدد توسعه ایده ماشین های پرنده هستند که بتوان از آنها در جهت مصارف شخصی استفاده کرد، اما لری پیج تنها بر روی دو استارت آپ متمرکز شده است .

این دو استارآپ تاکنون توانسته‌اند از موسس گوگل منابع مالی مناسبی را جذب کنند . یکی از آنها شرکت کیتی هاوک (Kitty Hawk) به مدیریت “سباستین ثرون” است. دومین استارت آپ Zee Aero است که از سال ۲۰۱۰ و به صورت مخفیانه کار خود را آغاز کرده است. این در حالی است که پیج تنها از سال ۲۰۱۵ مبادرت به حمایت از کیتی هاوک نموده است .

این دو استارت آپ به دنبال توسعه ماشین پرنده‌ای هستند که استفاده از آن برای شهروندان عادی مقرون‌به‌صرفه باشد . سرمایه‌های پیج و تلاش این دو شرکت منجر به توسعه فناوری‌های کلیدی در این زمینه شده است و پیشرفت‌های صورت گرفته در این خصوص ، پیج را هر چه بیشتر به تحقق رویای ماشین های پرنده نزدیک کرده است . از جمله فناوری‌های جدید توسعه یافته می توان به موتورهای الکترونیک ارزان‌تر و کوچک‌تر ، با‌تری‌هایی با سایز کوچک‌تر و ظرفیت بالاتر و توسعه نرم افزارهای هوانوردی اشاره کرد که به طور خود کار بخش عظیمی از عملیات ماشین پرنده را کنترل می‌کنند .

پیشرفت‌های صورت گرفته منجر به معرفی طرح‌های مفهومی و پتنت‌هایی شده است که تا چند وقت پیش ساخت آنها کاملا غیر ممکن به نظر می‌رسید . به یقین ماشین‌های پرنده با یک سری تغییرات حقوقی نیز همراه خواهند بود که از آن جمله می‌توان به الزام داشتن گواهینامه رانندگی برای استفاده از این دسته ماشین‌ها اشاره کرد . از سوی دیگر شاید برخی تصور کنند که در قیاس با مسیرهای زمینی ، مسیرهای فضایی گستره بزرگتری را شامل می شوند ، اما اینگونه نیست و این مسیرها هم محدود خواهند بود به گونه‌ای که تنها چند هزار ماشین پرنده قابلیت تردد در فضا را خواهند داشت .

اگر این فناوری به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد به یقین تبعات بسیار عمیقی به همراه خواهد داشت ، از جمله این تغییرات می‌توان به بهبود در وضعیت رفت و آمد و ترافیک شهری اشاره کرد که یکی از مهمترین چالش‌های حال حاضر زندگی شهر نشینی است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سفر به استان البرز بر استفاده از سرمایه بخش خصوصی برای ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت : حدود ۱۱۲ هزار نفر مسافر در ۱۱ ماهه گذشته از شهرستان پارس آباد ...

|

در اغلب کشورها تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سیستم‌های کنترل تردد مدیریت می‌شوند و امکان رصد آن‌ها از طریق سامانه‌ها وجود دارد .

|

در شرایط کنونی و با توجه به بالا بودن میزان تقاضا ، در صورتی که بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که بر اساس قانون منع تغییر وضعیت مرتکب تخلف شده‌اند ، به حالت قبلی در تعداد صندلی‌های فعال بازگردند ، ظرفیت ۴ تا ۵ درصدی در افزایش تعداد صندلی در این حوزه احیاء می‌شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سالانه ۱۳۰ میلیون مسافر در سطح جاده‌های کشور و از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می‌شوند .

|

نظرات کاربران