در حال بارگذاری ...

احداث ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در کردستان طی امسال


امسال ۳۸ مورد مناقصه برای احداث بالغ بر ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی با اعتبار بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان اجرا شده است که این خود نشانه از جدیت در راه ارتقای شاخص‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از احداث ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته طی امسال در استان خبر داد.

شهرام ملکی با اشاره به حجم محرومیت‌های استان در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل و فاصله نسبتاٌ زیاد برخورداری از راه مناسب آسفالته روستایی نسبت به میانگین کشوری از تلاش‌های مجدانه آن اداره کل در راستای بهبود وضعیت برخورداری و نزدیک شدن به میانگین مورد نظر خبر داد. با تلاش‌های انجام گرفته و علی‌رغم کمبود شدید اعتبارات امسال توانستیم ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته را احداث کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود : فعالیت و تلاش‌ها در حد قابل قبولی است ولی عمق عقب‌افتادگی و کمبودهای انباشته شده از گذشته بسیار است و می‌طلبد کوشش بیشتری انجام شود تا نسبت به رفع این کمبودها اقدام شود.

وی هم‌چنین به اقدامات انجام شده در راستای بهبود شاخص‌ها اشاره کرد و گفت : امسال ۳۸ مورد مناقصه برای احداث بالغ بر ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی با اعتبار بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان اجرا شده است که این خود نشانه از جدیت در راه ارتقای شاخص‌ها است.

ملکی از توجه ویژه دولت به استان کردستان یاد کرد و اظهار امیدواری کرد با این توجه بتوانیم در آینده شاهد شکوفایی بخش‌های مختلف حمل‌ونقل استان باشیم.




مطالب مرتبط

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

|

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

نظرات کاربران