در حال بارگذاری ...

ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی متناسب با شرایط متقاضیان


تمامی اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قابل‌تقدیر است اما باید هر چه سریع‌تر ساماندهی و اصلاح ۷۰ نقطه پرحادثه انجام شود تا شاهد تلفات جانی و مالی نباشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، استاندار همدان گفت: تلاش برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی متناسب با شرایط متقاضیان ضروری است ، چرا که جامعه هدف باید توانایی بازپرداخت تسهیلات دریافتی را داشته باشند.

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در دیدار با مدیران انجمن‌های صنفی کالا و مسافر با بیان اینکه ناوگان عمومی استان فرسوده است، گفت: باید در راستای نوسازی ناوگان فرسوده استان تدابیری اندیشید که متقاضیان توان بازپرداخت اقساط و تسهیلات دریافتی را داشته باشند. حرفهٔ رانندگی در حوزه حمل‌ونقل کالا و مسافر جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود و این در حالیست که دریافت کرایه و دستمزد جامعه هدف کمتر از خطرات و زحماتی است که بر عهده دارند. زمانی که ناوگان فرسوده نوسازی شوند نه تنها به صنعت حمل‌ونقل کمک شایانی شده است بلکه امنیت و رضایت مردم و مسافرین را هم به دنبال خواهد داشت.

استاندار همدان گفت: بنده و معاون امور عمرانی استان تمام سعی و تلاش خود را برای اخذ تسهیلات به جهت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهیم کرد تا بتوانیم آرامش و جلب رضایت مردم و رانندگان را رقم بزنیم. در طی چند روز اخیر که با ریاست جمهوری اسلامی ایران ملاقات داشتیم منشور حقوق شهروندی را برای نخستین بار در کشور تدوین و بیان کردند تا آحاد مردم از حقوق خودآگاه شوند و تمامی مسئولان کشوری و استانی باید درصدد آگاه‌سازی حقوق شهروندی برای مردم باشند. نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافری قطعاً جزء حقوق شهروندی مردم محسوب می‌شود و باید پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی خطاب به مدیران انجمن‌های صنفی کالا و مسافر گفت: در حال حاضر یکی از فعال‌ترین مدیران کشور بر مسند حوزه حمل‌ونقل هستند که قطعاً بر تمامی مشکلات رانندگان باری و مسافری واقف و درصدد رفع مشکلات می‌باشند.

استاندار همدان همچنین مهندس رودباری را یکی از مدیران توانمند در زمینه حمل‌ونقل و راهداری خواند و بیان کرد : مشکلات رانندگان ناوگان باری و مسافری با وجود این مدیر فعال سریع‌تر از گذشته حل‌وفصل خواهد شد. در طی چند روز اخیر جلسه‌ای با مدیران عامل شرکت‌های سیمان اکباتان و هگمتان داشتیم و از انعقاد قرارداد ۵ هزار تن صادرات سیمان به خارج کشور سخن به میان آوردند که اگر تعهدات به موقع انجام شود سال آینده ۱۰ هزار تن صادرات سیمان را خواهیم داشت . با توجه به اینکه انعقاد قرارداد صادرات سیمان اشتغال‌زایی برای استان را فراهم خواهد کرد بنابراین دست یاری به سوی تمامی رانندگان دراز خواهیم کرد تا این کار به موقع انجام شود و طی هفته آینده جلسه‌ای بر همین مبنا با مدیران انجمن صنفی کالا تشکیل خواهد شد.

وی افزود: تمامی اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قابل‌تقدیر است اما باید هر چه سریع‌تر ساماندهی و اصلاح ۷۰ نقطه پرحادثه انجام شود تا شاهد تلفات جانی و مالی نباشیم.




مطالب مرتبط

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

|

پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند .

|

این تعداد مسافر از طریق ۱۳هزار و ۶۷۵ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است .

|

طرح بازسازی پل توسط مشاور تهیه و در اولین فرصت مناقصه لازم جهت تعیین پیمانکار برگزار و مراحل بعدی بازسازی نیز انجام خواهد شد .

|

نظرات کاربران