در حال بارگذاری ...
  • تفکر در مورد مبدا و مقصد به دلیل نبود لجستیک


    در حال حاضر به خاطر نبود لجستیک فقط داریم به مبدأ و مقصد فکر می‌کنیم و مرکزی که تمام عملیاتی را که بر روی کالا انجام می‌دهد وجود ندارد و از ظرفیت و بخش‌های عمده‌ای از حمل‌ونقل کشور استفاده نمی‌شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری با بیان اینکه «استان قزوین می‌توانست با ایجاد لجستیک بار در آمایش سرزمین مأموریت ملی برای خود ایجاد کند» گفت : در حال حاضر به خاطر نبود لجستیک فقط به مبدأ و مقصد فکر می‌شود . 

    با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسولان استانی و فعالان بخش حمل‌ونقل و راهداری استان قزوین ، مهندس افشین پیر نون به‌عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، این استان معرفی شد .

    شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی این سازمان ، ادغام راهداری در ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها در کشور را اتفاق مبارکی دانست و افزود : توان خوبی در راهداری کشور داریم و شبکه عظیمی حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر را در کشور داریم و در حال حاضر به خاطر مشکلات و  تنگناهای سایر شقوق حمل‌ونقل ، حجم عمده جابجایی کالا و مسافر بر روی جاده‌ها است بدون تردید مدیریت توأمان شبکه راها و حجم عظیم جابجایی کالا و مسافر بر روی شبکه راه‌ها، تدابیر خاص نیاز دارد که همکاران سازمان برای ایجاد رضایت کاربران بخش‌های یادشده  با تمام توان، تلاش می‌کنند .

    آدم نژاد با اشاره به موقعیت مکانی و ارزشمند استان قزوین گفت : شاید استان قزوین  می‌توانست با ایجاد لجستیک بار در آمایش سرزمین نقش کشوری و مأموریت ملی برای خود ایجاد نماید ، یکی از کمبودهایی که احساس می‌شود ، مرکز لجستیک است و استان قزوین جایی است که می‌تواند این کار را انجام دهد ، در حال حاضر به خاطر نبود لجستیک فقط داریم به مبدأ و مقصد فکر می‌کنیم و مرکزی که تمام عملیاتی را که بر روی کالا انجام می‌دهد وجود ندارد و از ظرفیت و بخش‌های عمده‌ای از حمل‌ونقل کشور استفاده نمی‌شود .

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،  خاطرنشان کرد : در بحث ایمنی ، استان قزوین در ردیف استان‌های خوب کشور است و رتبه خوبی دارد و امیدواریم که این رتبه، همچنان  ارتقاء یابد و استان قزوین به‌عنوان  پایلوت خوبی در حوزه ایمنی تبدیل شود . سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور جزء معدود سازمان‌هایی است که تمام دیتاهای آن برخط انجام  می‌شود و نبود داده‌های ثبتی در کشور از بزرگ‌ترین مشکلات است بنابراین  داده‌های ثبتی می‌توانند افق روشنی را به ما نشان دهند.

    بر اساس این گزارش ، در این مراسم مهندس علی فرخزاد ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در سخنانی با اشاره به ادغام حوزه راهداری در حمل‌ونقل و پایانه‌های استان‌ها بر ضرورت  هماهنگی بیش‌ازپیش این دو حوزه تأکید کرد و خواستار استفاده از پتانسیل‌های موجود در این بخش به‌ویژه نخبگان و متخصصان و تعامل نزدیک با دستگاه‌ها و مردم برای خدمت‌رسانی بهتر شد . به‌رغم محدودیت‌های موجود در راستای اهداف پیش‌بینی‌شده باید حداکثر توان و تدبیر مدیریتی را بکار بگیریم و از پتانسیل‌ها استفاده کنیم و خدمت خوبی به مردم ارائه دهیم.




    مطالب مرتبط

    در طرح ملی شناسایی نقاط پرتصادف جاده‌های کشور مصوب سال ۱۴۰۱ ، ۱۶ نقطه در راه‌های برون شهری این استان احصا شد که در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای در سال گذشته ، رفع ۷ نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود اما با تلاش راهداران ۸ نقطه پرتصادف رفع شد .

    |

    شهرستان‌های خور و بیابانک ، نایین ، اردستان ، سمیرم ، لنجان و شهرضا برای خارج کردن رواناب انسداد مقطعی را داشتند ، که با توجه به اقدامات به‌ هنگام راهداران در ترمیم آب‌بردگی‌ها و رفع خسارات ، تردد ایمن در تمامی محورهای استان برقرار است .

    |

    پایانه مرزی نوردوز تنها مرز مشترک زمینی ایران و ارمنستان بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است .

    |

    به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها ، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه‌آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت ...

    |

    عملیات میکروسرفیسینگ محور بجنورد - شیروان - فاروج به طول ۱۰ کیلومتر و روکش آسفالت با دانه‌بندی باز و توپکا، لکه گیری و درزگیری ، روسازی و بهسازی در محور بجنورد- اسفراین به طول ۳۷ کیلومتر از پروژه‌های دیگر حوزه راهداری است .

    |

    نظرات کاربران