در حال بارگذاری ...
  • روش جدید و پیشرفته سارقین اروپایی برای سرقت خودرو


    اگرچه هنوز از این دستگاه برای سرقت خودروها در کشور آمریکا استفاده نشده اما سازمان‌های امنیتی کشورهای اروپایی باید به‌دنبال راهی برای مقابله با این روش جدید باشند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سرقت خودروها چیز جدیدی نیست و همواره با پیشرفت تکنولوژی نیز روش‌های تازه‌ای برای دزدی کردن ابداع می‌شود . تصور اینکه هکرها توانایی غیر فعال کردن ترمزها ، کنترل فرمان یا خاموش کردن موتور خودرو را داشته باشند به اندازه کافی آزاردهنده هست و شاید نیازی به توصیه‌‌های ایمنی نباشد .

    همانطور که در جریان هستید بسیاری از خودروهای امروزی برای روشن شدن نیازی به کلید ندارند . اما به نظر وسیله‌ای جدید توسط سارقین کشورهای اروپایی طراحی شده که این سیستم امنیتی را از کار انداخته و اتومبیل را روشن می‌کند. هرچند خبر خوب این است که عوامل اداره ملی بیمه جنایی (National Insurance Crime Bureau) -یک سازمان غیر انتفاعی که توسط مردم و افراد فعال در حوزه بیمه تاسیس شده - موفق به تهیه یکی از این دستگاه‌ها شده و در حال آزمایش آن هستند .

    این دستگاه از دو بخش اصلی تشکیل شده و طرز کار آن آسانی دارد. زمانی که شما در حال پارک اتومبیل خود هستید ، سارق با استفاده از یک دستگاه کوچک ، سیگنال ارسال‌شده توسط کلید فوب (Fob) به خودرو را دریافت کرده و با ارسال آن سیگنال به دستگاهی دیگر ، دست به سرقت خودرو شما می‌زند .

    به‌نظر عوامل اداره ملی بیمه جنایی این دستگاه را روی ۳۵ خودرو مختلف آزمایش کرده‌اند که طبق گزارشات USA Today ، در ۱۹ مورد درب خودرو باز شده است . البته نباید تصور کنید که این سیستم تنها روی اتومبیل‌های ارزان‌قیمت و یا قدیمی جواب می‌دهد ، بلکه نام خودروهایی همچون فورد اج ۲۰۱۵ (Ford Edge ۲۰۱۵) ، شورلت ایمپالا ۲۰۱۶ (Chevrolet Impala ۲۰۱۶) ، تویوتا کمری ۲۰۱۷ (Toyota Camry ۲۰۱۷) و فولکس واگن جتا ۲۰۱۳ (Volkswagen Jetta ۲۰۱۳) نیز در لیست اتومبیل‌های نفوذپذیر دیده می‌شود .

    اگرچه هنوز از این دستگاه برای سرقت خودروها در کشور آمریکا استفاده نشده اما سازمان‌های امنیتی کشورهای اروپایی باید به‌دنبال راهی برای مقابله با این روش جدید باشند .




    نظرات کاربران