در حال بارگذاری ...
  • ۳ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های آزادراهی کشور


    پیش‌بینی می‌شود با شروع عملیات اجرایی پروژه‌ها ارزش سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های آزادراهی کشور به سه میلیارد یورو برسد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سیدحسن میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت : ارزش سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های آزادراهی کشور در ماه‌های آینده به سه میلیارد یورو می‌رسد.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در بازدید از مراحل ساخت کریدور شمال غرب در محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو گفت: روند اجرایی پروژه‌های آزادراهی با استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از پروژه‌های ساخت آزادراه و استفاده از اوراق مشارکت سرعت گرفته است.

    سیدحسن میرشفیع با اعلام اینکه در حال حاضر ساخت دو هزار کیلومتر آزادراه جدید در مراحل عقد قرارداد است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با شروع عملیات اجرایی این پروژه‌ها ارزش سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های آزادراهی کشور به سه میلیارد یورو برسد.

    وی از ساخت یک هزار کیلومتر آزادراه در کشور خبر داد و گفت : تاکنون دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در مناطق مختلف ایران اسلامی به بهره‌برداری رسید.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور همچنین از بهره‌برداری قطعه دوم آزادراه ارومیه – تبریز در روزهای آینده خبر داد و سرعت اجرایی این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد.

    بازدید از محور خوی - ایواوغلی ، مراحل ساخت کریدور شماره ۱۰ شمال غرب کشور از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی (ره) در محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو و دیدار و گفتگو با استاندار آذربایجان‌غربی همراه با مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان استانی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به استان آذربایجان‌غربی بود.




    مطالب مرتبط

    طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

    |

    به دنبال افزایش ترافیک کالا در بخش مواد معدنی ، زمینه برای احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر بزرگ تجاری با هدف افزایش خدمات‌رسانی به صاحبان کالا و ایجاد بازارهای جدید با انعقاد قرارداد احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی به ارزش ٢۴ هزار ...

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    عملیات بارگیری قیرمایع پیش از این در پایانه تخصصی نفتی منطقه ویزه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و از طریق مخازن و کریدور خطوط لوله مشترک انجام می‌گرفت .

    |

    عمده کالای صادره از مبادی استان ذرت دامی ، کنجاله و گندم انسانی بودند .

    |

    نظرات کاربران