در حال بارگذاری ...

افزایش ظرفیت ناوگان کشتی های کانتینری بیکار در سال جاری میلادی


میزان سفارش کشتی های جدید در سال جاری میلادی نیز روند نزولی را در پیش گرفت ، به طوری که از ۲.۳ میلیون TEU در سال ۲۰۱۵ به ۲۰۰ هزار TEUدر سال جاری میلادی تقلیل یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ظرفیت ناوگان کشتی های کانتینری بیکار دنیا به ۱.۷ میلیون TEU درسال جاری میلادی افزایش یافت.

از یک سو ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی واز سوی دیگر امتناع ورزیدن شناورها از ارائه خدمات با سرعت بالا ، به عنوان محرک های اصلی رشد ظرفیت ناوگان کشتیرانی کانتینری بیکاردنیا به شمارمی آیند ، به طوری که در سال جاری میلادی، ظرفیت مذکور به ۱.۷ میلیون TEU افزایش یافت.

به گفته موسسه تحقیقاتی Drewry، تعداد کشتی های بیکار در ماه نوامبر سال جاری میلادی به ۴۳۵ فروند با ظرفیت ۱.۷ میلیون TEU رسید که درمقایسه با ۲۳۸ فروند با ظرفیت ۹۰۰ هزار TEU در مدت مشابه سال گذشته، روند افزایشی چشم گیری را به نمایش می گذارد.

درآغازسال ۲۰۱۵ ، کشتی های کانتینری بیکار فقط ۲.۵ درصد از ناوگان جهانی را در برمی گرفتند، اما درحال حاضراین رقم به ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

درادامه این گزارش با اشاره به ورود کشتی های بزرگ جدید به ناوگان دنیا و نیاز به اوراق سازی کشتی های قدیمی، سایز کوچک و ناکارآمد چنین آمده است : میزان اوراق سازی در سال های اخیر با رشد بی سابقه ای روبه رو بوده است، در سال جاری میلادی نیزکشتی هایی با ظرفیت بیش از ۶۰۰ هزار TEU اوراق شده اند.

از سوی دیگر ، میزان سفارش کشتی های جدید در سال جاری میلادی نیز روند نزولی را در پیش گرفت ، به طوری که از ۲.۳ میلیون TEU در سال ۲۰۱۵ به ۲۰۰ هزار TEUدر سال جاری میلادی تقلیل یافت.

آلفالاینر نیز با نگاهی بر موقعیت مأیوس کننده مالکان شناورهای پاناماکس نوشت : از زمان بازگشایی کانال توسعه یافته پاناما ، در حدود ۵۰ فروند شناور پاناماکس به منظور اوراق سازی فروخته شده اند.




مطالب مرتبط

جنبش انصارالله یمن بار‌ها اعلام کرده که دریای سرخ تنها تا زمانی‌ که دارو و غذا به دست مردم غزه نرسد ، برای کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند ، ناامن است .

|

این اقدام در پی احیای قرارداد منعقده میان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوده که در گذشته به امضا رسیده و در خردادماه سال جاری مجدد مورد مذاکره قرار گرفته است که بر اساس آن ، مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش احداث ابنیه و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ شرکت AD PORTS (Abu Dhabi) سرمایه گذاری خود را در یکی از پست اسکله های بندر کراچی پاکستان با ۱۰۲ میلیون دلار آغاز کرده است . ...

|

نظرات کاربران