در حال بارگذاری ...
  • افتتاح جاده سنندج - مریوان تا ۲ سال دیگر


    در استان کردستان بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده‌اند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، استاندار کردستان گفت : پروژه جاده سنندج - مریوان تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    عبدالمحمد زاهدی روز یک‌شنبه (۱۴ آذر) در جریان بازدید از پروژه مسیر در دست احداث محور سنندج - مریوان ، ضمن اشاره به اینکه زیرساخت‌های حمل و نقل یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه کردستان است، اظهار کرد: توجه به راه و راهسازی در استان بسیار مهم است و  دولت در این زمینه تلاش‌های زیادی کرده است.

    وی با اشاره به روند ساخت مسیر ۵۲ کیلومتری تیژتیژ-گاران، افزود: در این مسیر در دو فاز ۳۰ کیلومتری و ۲۲ کیلومتری در حال اجرا است  که در فاز اول دو تونل (گزردره) و (هه مرو) به طول‌های ۳۰۵ و ۱۳۱۲ متر حفاری شده و پیشرفت قابل توجهی را داشته‌اند.

    استاندار کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در فاز دوم این پروژه تجهیزات کارگاهی انجام شده است، عنوان کرد: در این فاز تونل باغان به متراژ ۱۸۸۶ متر وجود دارد که یکی از سخت‌ترین عملیات این پروژه در فاز دوم است.

    وی ضمن اشاره به اینکه این پروژه تا ۲۴ ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید، ذکر کرد: با توجه به شرایط جوی این منطقه و سختی کار بهره‌برداری از این پروژه کمی عقب خواهد افتاد اما در ۱۸ ماهه آینده واریانتی از کنار تونل باغان اجرایی می‌شود که تردد ماشین‌های سنگین دیگر از این مسیر باشد.

    زاهدی در ادامه به اعتبارات مورد نیاز این پروژه اشاره کرد و افزود : برای این پروژه تا سال ۹۵ بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان از اعتبارات راه و شهرسازی و ۲۵ میلیارد تومان از سفر مقام معظم رهبری تصویب شده است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه در ۳ سال گذشته طرح‌های اجرایی در راه‌های استانی چشمگیر بوده است، بیان کرد: در استان کردستان بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده‌اند.

    زاهدی با اشاره به اینکه تا چند سال آینده مشکل جاده‌های کردستان، حل خواهد شد، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده است که با تبدیل کردن بزرگراه‌ها به آزادراه افق جدیدی در توسعه حمل و نقل استان به وجود آوریم. مردم کردستان این اطمینان را داشته باشند که دولت تمام توان خود را برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل این استان خواهد گذاشت.




    نظرات کاربران