در حال بارگذاری ...
  • محورهای هراز و فیروزکوه در شرف تبدیل‌شدن به بزرگراه


    حدود ۵۰ درصد از حجم کل این پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به‌صورت رسمی و غیررسمی زیر بار ترافیک قرارگرفته و پیشرفت فیزیکی کل پروژه های اقتصاد مقاومتی مورد تعهد نیز به ۷۵ درصد رسیده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه «محورهای هراز و فیروزکوه در شرف تبدیل‌شدن به بزرگراه قرار دارند» گفت: ۵ کیلومتر از ۸ کیلومتر باقیمانده پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه به همراه ۹ کیلومتر از پروژه مشابه در محور هراز تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید .

    خیرالله خادمی با اشاره به پیشرفت و توسعه محورهای مواصلاتی شمال کشور اظهار داشت : پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه در مراحل پایانی و محور هراز در حال تبدیل به بزرگراه است . از پروژه چهارخطه کردن محور فیروزکوه حدفاصل تهران تا قائم‌شهر حدود ۸ کیلومتر باقیمانده است و تمام تلاش‌ها به‌منظور تحویل ۵ کیلومتر اصلی شامل گلوگاه، تونل‌ها و نقاط خاص محور به‌غیراز مناطق موجود در دو محدوده مسکونی تکمیل و تا پایان سال به حالت چهار خطه تبدیل خواهد شد و اولین محور بزرگراهی به شمال کشور و مرکز استان مازندران به سرانجام خواهد رسید.

    عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بابیان اینکه «پروژه چهارخطه محور فیروزکوه به دلیل کمبود منابع در ابتدای سال دچار مشکل شده بود» گفت: با تأمین اعتبارات، ساخت و توسعه این پروژه به‌سرعت چشم‌گیری در حال انجام است و امید است  این ۵ کیلومتر به‌عنوان مهم‌ترین گلوگاه محور فیروزکوه رفع و در اختیار مردم قرار گیرد.

    معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت در ادامه به محور هراز اشاره کرد و گفت:  طبق برنامه از پیش تعیین‌شده قرار بود ۲۵ کیلومتر از این محور تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد که تاکنون ۱۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و ۹ کیلومتر مورد تعهد نیز تا پایان سال تکمیل و زیر بار خواهد رفت.

    خادمی با اشاره به روند ساخت تونل آبشار در محور هراز خاطرنشان کرد : امیدواریم این تونل ظرف یک ماه آینده تکمیل و گلوگاه فعلی در محور هراز رفع شود.

    وی در خصوص سایر اقدامات در جهت رفع نقاط گلوگاهی در محور هراز بیان داشت : محدوده نزدیک ورودی شهر آمل و بخش‌های منقطع موجود در ۵۰ کیلومتر پایانی  محور نیز طی همین مدت به اتمام خواهد رسید و کل ورودی به شهر آمل به‌صورت ممتد چهارخطه خواهد شد.

    عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به روند پیشرفت ۸۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تحت مسئولیت شرکت ساخت گفت : حدود ۵۰ درصد از حجم کل این پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به‌صورت رسمی و غیررسمی زیر بار ترافیک قرارگرفته و پیشرفت فیزیکی کل پروژه های اقتصاد مقاومتی مورد تعهد نیز به ۷۵ درصد رسیده است و امیدواریم تا پایان سال به تمام اهداف خود در این بخش نائل شویم.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    نظرات کاربران