در حال بارگذاری ...
  • ضرورت مناسب سازهای جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز کردستان


    پل شهر بوئین که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته در چند سال اخیر همچنان بلاتکلیف است که در فصل سرما سبب ایجاد مشکلات و تصادفات مرگ‌بار می‌شود که نیازمند تأمین اعتبار است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، نماینده سقز و بانه در مجلس شورای سلامی گفت: مناسب سازهای جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز در استان کردستان به‌ویژه شهرستان بانه ضروری است.

    محسن بیگلری در نشست شوراها و دهیاری‌های بخش ننور بانه که در بخشداری شهر بوئین برگزار شد، افزود: مناسب‌سازی جاده شروع شده اما این شروع رضایت‌بخش نیست که باید در این زمینه سرعت عمل داشته باشیم.

    وی جاده‌های کردستان را قتلگاه بیان کرد و گفت : متأسفانه سالانه شاهد تصادفات مرگ‌بار در سطح جاده‌های استان کردستان هستیم و خانواده‌های زیادی داغدار عزیزانشان می‌شوند. متأسفانه جاده بانه - سردشت ، بانه - مریوان ، بانه - سقز و سقز به مریوان همه در بودجه یک ردیف دارد اما اگر هرکدام از این مسیرها در بودجه یک دریف جداگانه داشته باشند می‌توانستیم بخش زیادی از مشکلات را حل کنیم. باید ۲۰۰ میلیارد ریال اعتباری که برای جاده‌های استان جذب کردیم پیگیری و به لایحه ردیف بودجه ارسال شود که در نقاط حادثه‌خیز اقدامات اساسی انجام دهیم. کل اعتبارات راه و شهرسازی بانه کمتر از ۲۰ میلیارد ریال است که فقط حدود پنج کیلومتر راه روستایی را می‌توان با این اعتبار آسفالت کرد.

    بیگلری نقش مردم در جذب پیمانکار را مؤثر خواند و گفت: باید مردم برای جذب پیمانکار تلاش کنند و در صورت جذب پیمانکار تأمین قیر، مجوز برداشت شن و ماسه را بنده تأمین می‌کنم.

    بخشدار ننور بیان کرد : پروژه جاده‌سازی مسیر قرجداربان (پروژه بانه سوته) از سال ۸۵ شروع شده اما متأسفانه هر ساله اعتبارات قطره چکانی به این پروژه اختصاص می‌یابد که تأثیر چندانی بر روند پیشرفت پروژه نمی‌گذارد. پل شهر بوئین که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته در چند سال اخیر همچنان بلاتکلیف است که در فصل سرما سبب ایجاد مشکلات و تصادفات مرگ‌بار می‌شود که نیازمند تأمین اعتبار است .




    نظرات کاربران