در حال بارگذاری ...
  • استقرار کیسه‌های ماسه و نمک در حریم محورهای استان قم


    در تمامی ساعات شبانه روز تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها آماده ارائه اطلاعات سفر به مراجعان تلفنی می‌باشد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد : طرح استقرار بالغ بر پنج هزار کیسه مخلوط ماسه و نمک جهت تسهیل تردد زمستانی در حریم جاده‌های استان در حال اجراست . 

    اکبر سلیمیان سرپرست معاونت راهداری این اداره کل ضمن اعلام خبر فوق اضافه کرد : بنا بر سنوات گذشته طرح استقرار هزاران کیسه مخلوط ماسه و نمک در حرایم و رفوژ وسط محورهای جاده‌ای استان جهت تسهیل در تردد زمستانی در حال اجرا می‌باشد .

    وی تعداد کیسه‌های مخلوط ماسه و نمک مهیا شده جهت استقرار در حرایم جاده‌ای استان را بالغ بر پنج هزار کیسه عنوان کرد و افزود : باتوجه به لغزنگی سطوح جاده‌ای در ایام بارش برف و یخبندان ، در تکمیل عملیات پا شش مکانیزه ماسه و نمک ، با استقرار کیسه‌های این مخلوط در مقاطعی از حرایم جاده که امکان ایستایی و توقف خودرو وجود دارد رانندگان می‌توانند با استفاده از این مخلوط به پاشش دستی آن اقدام و به ادامه مسیر بپردازند.

    سرپرست راهداری استان قم در ادامه به ضرورت رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان خصوصا طی سفرهای زمستانی اشاره کرد و گفت : از نکاتی که می‌تواند در تامین ایمنی سفرهای زمستانی نقش اساسی داشته باشد می‌توان به اطلاع از شرایط جوی ، تجهیز خودرو به لوازم جانبی مانند زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن و همچنین اطمینان از سلامت خودرو بخصوص سیستم گرمایشی آن اشاره کرد.

    سلیمیان در پایان با عنوان اینکه از نیمه آذرماه سال‌جاری توسط عوامل محترم پلیس راه از تردد خودروهایی که زنجیر چرخ به همراه ندارند جلوگیری به عمل می‌آید بیان داشت : در تمامی ساعات شبانه روز تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها آماده ارائه اطلاعات سفر به مراجعان تلفنی می‌باشد.




    مطالب مرتبط

    نیروهای راهداری با استفاده از ۱۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری اکنون در راه‌های مختلف استان مستقر و در آماده‌باش کامل هستند .

    |

    نظرات کاربران