تعویض گاردریل آزادراه قم – تهران با نیوجرسیهای مفصلی
با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط مدیریت ایمنی راههای وزارت راه و شهرسازی و همچنین تجربه موفق استفاده از این نوع از نیوجرسیها در محور قدیم قم- تهران شاهد کاهش چشمگیر حوادث جادهای در استان باشیم .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم از جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای منصوب در آزادراه قم – تهران و کمربندی امام علی (ع) خبر داد.
ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم اعلام کرد: با قراردادی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تعداد دو هزار و ۸۰ قطعه نیوجرسی مفصلی و ۲۵۰ قطعه نیوجرسی فلزی (کاورپایه روشنایی) در آزادراه قم - تهران و کمربندی امام علی (ع) جایگزین گاردریل های موجود خواهند گردید . به لحاظ حجم سنگین تردد وسایط نقلیه در آزادراه قم – تهران و کمربندی امام علی (ع) طرح نصب نیوجرسیهای مفصلی با اولویت در این دو شریان اصلی اجرایی میگردد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم با اشاره به قرا ۴۰ میلیارد ریالی این طرح تصریح کرد: در این طرح تعداد دو هزار و ۸۰ قطعه نیوجرسی مفصلی بتنی و همچنین ۲۵۰ قطعه نیوجرسی فلزی (کاورپایه روشنایی) جایگزین گاردریل های منصوب در دو محور یاد شده خواهد شد . جهت آشکارسازی و ایجاد المانهای هشداری تعداد ۳۵۰ عدد تابلوی مسیرنما نصب و شیارهای لرزاننده به طول ۲۵ هزار متر در طرفین نیوجرسی اجرا میگردد.
جمالی در پایان اضافه کرد : با توجه به طول این نوع نیوجرسی که شش متر بوده و دارای وزنی بالغ بر پنجتن است و همچنین مفصلی که نیوجرسیهای مستقر در محل را متصل نگه میدارد نوع نیوجرسی میتواند در هنگام خروج خودرو از سطح سوارهرو و یا عبور آن به لاین مقابل جلوگیری نماید و از شدت حوادث محتمله بکاهد. با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط مدیریت ایمنی راههای وزارت راه و شهرسازی و همچنین تجربه موفق استفاده از این نوع از نیوجرسیها در محور قدیم قم- تهران شاهد کاهش چشمگیر حوادث جادهای در استان باشیم .