در حال بارگذاری ...

کردستان مقام بیستم کشور از لحاظ ایمنی جاده‌ای


۵۰ گشت راهداری درقالب ۳۷ اکیپ این اداره کل و ۲۴ گشت در ۱۰۰ اکیپ بخش خصوصی برای عملیات راهداری زمستانی استان درنظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از اختصاص ۵۰ گشت در قالب ۳۷ اکیپ راهداری این اداره کل و ۲۴ گشت در ۱۰۰ اکیپ بخش خصوصی برای عملیات راهداری زمستانی استان خبر داد.

نعمت الله خواجه‌ای عنوان کرد: برای انجام راهداری زمستانی ۵۰۰۰ تن نمک و شن خریداری و حمل کرده‌ایم و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین این اداره کل و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات بخش خصوصی (برای محورهای روستایی) اختصاص یافته است . ۴۰۰ نفر نیروی انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۲۵۰ راننده بخش خصوصی عملیات راهداری زمستانی استان را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تمام ۷۸۰۰ کیلومتر راه موجود در کردستان برف‌گیر است ، افزود : در این استان بالغ بر ۱۰۰ گردنه داریم که رانندگان باید با رعایت نکات ایمنی از جمله استفاده از زنجیر چرخ و سرعت مطمئن و نیز توجه به مه‌آلود بودن محورها به تردد بپردازند. برای انجام عملیات راهداری و تامین ایمنی رانندگان هماهنگی‌های لازم را با اورژانس و هلال احمر و پلیس راه انجام داده‌ایم و درمواقع بحرانی در صورت نیاز از ظرفیت استان‌های همجوار نیز استفاده می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه کردستان مقام بیستم کشور را از لحاظ ایمنی جاده‌ای داراست ، ادامه داد : افزایش ایمنی راه‌های استان از برنامه‌های اصلی این اداره کل است که یکی از عوامل موثر در این زمینه توسعه بزرگراه‌هاست که امیدواریم محقق شود.




مطالب مرتبط

احداث پل دهانه سه متری محور دورود - دریژان ، بازسازی پل خرپایی دهانه ۶۰ متری گوشه پل ، بازسازی پل دهانه ۸×۳ متری چوبدر پایین ، بازسازی پل دهانه ۳×۹ متری یوسف اباد ، بازسازی پل دهانه۵ متری پیر اباد ، بازسازی پل دهانه ۵ متری حشمت اباد و بازسازی پل عرشه فلزی دهانه ۲۰ روستای سفید کن ...

|

۳۵۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در ۴۷۸ پایگاه راهداری و ۲۴۸ گردنه استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند .

|

با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته‌ باشند .

|

به‌طور میانگین در این مدت شاهد برف و کولاک ١۴٨ ساعته در جاده‌های استان برف بوده‌ایم که با بهره گیری از ١۴۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین نسبت به اجرای عملیات راهداری زمستانی اقدام کردند .

|

بیشترین میزان برف روبی در محورهای کلیبر ، اهر ، آزادراه تبریز - زنجان ، مرند ، هشترود ، بستان‌آباد ؛ جلفا ؛ چاراویماق ؛ سراب تبریز ، میانه و هوراند انجام گرفته است . با توجه به بارش سنگین برف و وجود کولاک در اکثر نقاط استان راه حدود ۴۳۰ روستا در شهرستان های اهر ، خدا آفرین ، ...

|

نظرات کاربران