در حال بارگذاری ...
  • استفاده از قطارهای سبک و پرسرعت به جای قطارهای سنگین


    درصورتی‌که بتوانیم سهم بهره‌وری حمل‌ونقل بار را افزایش و قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم ، این به نفع صنعت ریلی و شرکت‌های حمل‌ونقلی خواهد بود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه ۷۰ درصد سهم بار ما مربوط به معادن است تاکید کرد: باید با افزایش بهره‌وری ناوگان و استفاده از قطارهای سبک و پرسرعت به جای قطارهای سنگین منافع جدیدی برای شرکت‌ها ایجاد شود.

    قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن در نشست مشترک با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار با بیان اینکه افزایش سهم بهره‌وری و قیمت تمام‌شده و کاهش قیمت حمل‌ونقل بار منافع شرکت‌های حمل‌ونقلی و در پی آن صنعت ریلی را به همراه دارد ، از افزایش پارامترهای موردنظر در تعیین تعرفه حمل بار در جهت ساده‌تر و مطلوب کردن این نرخ خبر داد.

    احمد خدایی در نشست مشترک راه‌آهن با شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار با اشاره به اینکه بایستی قیمت تمام‌شده حمل در کوتاه‌مدت کاهش یابد ، گفت : در حالی‌که صاحبان کالا توقع افزایش نرخ را در حمل بار دارند، سهم بخش حمل‌ونقل ریلی در قیمت تمام‌شده باید به حداقل برسد تا صرف جبران خسارت‌ها شود.

    وی بابیان اینکه ۷۰ درصد سهم بار ما مربوط به معادن است، افزود: منابع بار ما به‌تدریج رو به افول است و این تهدید بزرگی است که بایستی بهره‌وری روی واگن‌ها ایجاد و منافع جدیدی را برای شرکت‌ها فراهم و به‌جای استفاده از قطارهای سنگین از قطارهای سبک و پرسرعت استفاده کنیم.

    قائم‌مقام مدیرعامل به همکاری شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار و همچنین بخش‌های مختلف راه‌آهن اشاره کرد و گفت: در بحث تخلیه و بارگیری به همدیگر کمک کرده و گلوگاه‌ها را از میان برداریم. اگر خواهان افزایش قیمت تمام‌شده حمل بار هستیم باید قیمت‌ها را منطقی رشد دهیم. مدیران راه‌آهن بایستی به‌صورت ماهانه جلساتی را با شرکت‌های حمل‌ونقل بار برگزار کرده و مغایرت‌های موجود در بخش بار را رفع و به دغدغه‌های این بخش مهم رسیدگی کامل شود. درصورتی‌که بتوانیم سهم بهره‌وری حمل‌ونقل بار را افزایش و قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم ، این به نفع صنعت ریلی و شرکت‌های حمل‌ونقلی خواهد بود.

    خدایی با اعلام اینکه بخش خصوصی باید ظرفیت‌های خود را افزایش دهد، عنوان کرد: منافع اقتصادی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بار باید در جهت افزایش بهره‌وری باشد. ضروری به نظر می‌رسد در راه‌آهن برخی سیاست‌ها از سوی مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های حمل‌ونقلی اعلام و متناسب آن نظرها و پیشنهاد‌های مختلف استخراج شود.

    وی به یکی از سیاست‌های راه‌آهن در بحث تعرفه اشاره کرد و افزود : ما درصدد هستیم تعرفه را تابع پارامترهای بیشتری کرده و از شکل پیچیده فعلی خارج و قابل‌فهم‌تر و ثابت کنیم و هرچقدر تعرفه راه‌آهن قابل‌فهم‌تر و ساده‌تر باشد برای ما مطلوب است .




    مطالب مرتبط

    امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد در مجموع تعداد مسافر و ۶ درصد در نفر کیلومتر افزایش داشتیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه آهن شرق گفت : در راستای الزام تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات دولتی از منابع تجدید پذیر ، نیروگاه خورشیدی در اداره ...

    |

    ستاد نوروزی راه آهن برای انجام برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم تشکیل شده تا خدمات مناسب در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران ارائه شود . برای سفرهای ریلی باید اجزای مختلف یک سفر خاطره انگیز ، ایمن و راحت فراهم شود .

    |

    اکوسیستم اصلاح شده ای برای راه آهن بنا می نهیم که برای همه برد - برد است . از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده بلکه ابتدا بدهی راه آهن به شرکت های مالک لکوموتیو پرداخت شده است .

    |

    تامین منافع ملی کشور با بی‌نظمی امکان پذیر نیست ، بلکه باید در این زمینه انضباط و عدالت رعایت شود .

    |

    نظرات کاربران