در حال بارگذاری ...
  • افزایش شتاب خودروهای الکتریکی تسلا با به روزرسانی نرم افزار


    آپدیت خودروهای الکتریکی تسلا سبب می‌شود تا خودروی ۱۳۵ هزار دلاری، غول‌های میلیون دلاری دیگر شرکت‌ها را به راحتی شکست دهد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، اگر چه کمپانی خودروساز تسلا موتورز (Tesla Motors) در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و قدمت تاریخی چندان زیادی همچون بسیاری از خودروسازان معروف دنیا ندارد، به لطف وجود ذهن‌های خلاقی در آن همانند ایلان ماسک (Elon Musk) ، پله‌های ترقی را به سرعت در حال پیمودن بوده و صنعت خودروسازی را در همین مدت زمان کم کاملا دگرگون کرده است. خودروسازان پیشتر تنها بر روی مواردی همچون سرعت و شتاب، ظاهر، توان موتور و دیگر قابلیت‌های این چنینی تمرکز داشتند، اما تسلا شیوه را به طور کامل تغییر داده و استفاده از تکنولوژی‌های روز را در صنعت خودروسازی باب کرده است. پیشرفت این شرکت امروز به حدی رسیده که آپدیت خودروهای الکتریکی تسلا می تواند شتاب آنها را هم افزایش می دهد.

    بسیار شگفت انگیز است که تسلا می‌تواند نه تنها قابلیت‌های نرم افزاری خودروهای الکتریکی و پیشرفته خود، بلکه عملکرد فیزیکی آن‌ها را نیز ارتقا دهد، بدون این که نیاز باشد تا کاربر به یکی از نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کرده و یکی از متخصصین تسلا خودرو را به طور فیزیکی مورد بررسی قرار دهد؛ یک به روز رسانی نرم افزاری قادر خواهد بود تا عملکرد خودروهای الکتریکی تسلا را بهبود ببخشد، چنان که به نظر برسد قطعات خودرو دستخوش تغییر قرار گرفته‌اند.

    تکنیک جدید آپدیت خودروهای الکتریکی تسلا سبب شده تا انواع خودروهای سری P100D از مدل‌های S sedan و X SUV، سریع‌تر از آن چه تاکنون دیده شده، حرکت کنند. گفتنی است هر دو خودرو، در زمان رسیدن به سرعت ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت، یک دهم ثانیه کاهش به خود دیده‌اند.

     

     

    آپدیت خودروهای الکتریکی تسلا سبب می‌شود تا خودروی ۱۳۵ هزار دلاری، غول‌های میلیون دلاری دیگر شرکت‌ها را به راحتی شکست دهد؛ سوپرخودروهای ساخت بوگاتی، فراری و لامبورگینی با قیمت‌های بین ۱ تا ۳ میلیون دلاری، در مقابل شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت تنها در زمان ۲.۴ ثانیه حرف زیادی برای گفتن نخواهند داشت. شاید در نظر اول دارندگان مدل‌های جدید و پیشین P100D با شنیدن خبر امکان بهبود شتاب اولیه خودرو خود، به دنبال نزدیک‌ترین نمایندگی تسلا بگردند، اما با آگاهی از شیوه آپدیت خودروهای الکتریکی تسلا به طور حتم متعجب خواهند شد.

    آپدیت نرم افزاری بدون هیچ شکی ارزش این بهبود در عملکرد را خواهد داشت. به روز رسانی پیشین تسلا به رانندگان اجازه می‌داد تا نمایش گرافیکی خودروی خود را داخل سیستم هوشمند جا گرفته در داشبورد، به یک خودرو لوتوس قابل استفاده در زیر آب تبدیل کنند، درست همانند آن چه در فیلم سال ۱۹۹۷ جیمزباند با نام “The Spy Who Loved Me” شاهد بودیم. آپدیت خودروهای الکتریکی تسلا همچنین مدتی قبل نمایش جاده را در سیستم هوشمند به صورت یک رنگین کمان درآورده بود، اما هیچوقت هیچکس فکر ارتقا فیزیکی خودرو را با ارائه یک آپدیت نرم افزاری نمی‌‌کرد.

    شاید تا چند سال قبل شنیدن اسم “خودروی الکتریکی” در نظر اول یک لاکپشت را در ذهن ما تداعی می‌کرد، چرا که توقع سرعت‌ بسیار پایین را در عوض استفاده از سوخت پاک خودرو داشتیم، اما اکنون می‌بینید خودروهای برقی در حال شکست دادن سوپراسپورت‌های مبتنی بر سوخت های فسیلی هستند. به نظر می‌رسد انقلاب تازه‌ای پیش روی صنعت خودروسازی قرار دارد.




    نظرات کاربران