در حال بارگذاری ...
  • خدمات دهی سه فروند کشتی مسافری در مسیر خرمشهر - بصره


    هم اکنون سه فروند کشتی مسافری به ظرفیت ۷۰۹مسافر در مسیرخرمشهر – بصره به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، استاندار خوزستان خبر داده است که همه امکانات زیربنایی منطقه آزاد اروند برای اعزام بی وقفه زائران حسینی فراهم شده است و در این راستا اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر همکاری بسیار مطلوبی با این سازمان داشته است.

    استاندار خوزستان در بازدید از منطقه آزاد اروند آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی که از طریق پایانه مرزی شلمچه و پایانه دریایی خلیج فارس عازم عتبات عالیات هستند مورد بررسی قرار داد.

    نماینده عالی دولت در استان خوزستان در این بازدید بر آماده سازی صد درصدی امکانات رفاهی برای تردد آسان زائران اربعین حسینی تاکید کرد.

    مدیرعامل منطقه آزاد اروند از آمادگی این سازمان برای اعزام یک میلیون زائر اربعین حسینی از این منطقه به شهرهای مقدس کربلا و نجف اشرف خبر داد. همه امکانات زیربنایی منطقه آزاد اروند برای اعزام بی وقفه زائران حسینی فراهم شده است و در این راستا اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر همکاری بسیار مطلوبی با این سازمان داشته است.هم اکنون منطقه آزاد اروند به عنوان بزرگترین کانون برای تردد زائران اربعین حسینی تبدیل شده است.

    زمانی افزود: امکانات ترابری و لجستیک هوایی، دریایی، ریلی و زمینی منطقه آزاد اروند بسیج شد و بطور شبانه روزی در حال سرویس دهی به زائران اربعین حسینی هستند.

    استاندار خوزستان از دستگاه های ذیربط بخصوص منطقه آزاد اروند و اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خدمت رسانی به زائران حسینی تقدیرکرد.

    ولی الله حیاتی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر نیز گزارشی از وضعیت تردد زمینی و دریایی زائران اربعین حسینی ارائه کرد.

    مسئولان عالی رتبه انتظامی کشور از زائران اربعین حسینی درخواست کردند به علت محدودیت پذیرش زائران در مرز مهران، به مرزهای جنوبی بخصوص مرز شلمچه و منطقه آزاد اروند برای تشرف به عتبات عالیات مراجعه کنند.

    هم اکنون سه فروند کشتی مسافری به ظرفیت ۷۰۹ مسافر در مسیرخرمشهر – بصره به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.




    مطالب مرتبط

    این طرح از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۴ فرودین سال آینده در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد .

    |

    جاده اهواز به خرمشهر در مجموع رفت و برگشت به طول ۱۱۰ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در دست اجرا قرار دارد و ۲۵ کیلومتر سمت اهواز و ۲۵ کیلومتر دیگر آن از سمت خرمشهر است .

    |

    در اجرای پروژه‌های راهسازی رعایت استاندارد مورد تاکید است . باید اجرای پروژه‌ها را به پیمانکاران با تجربه و قوی بسپاریم تا متحمل هزینه‌های سنگینی برای بهسازی مجدد نشویم .

    |

    با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس و با هدف کاهش هزینه‌های حمل و توسعه صادرات برای اولین بار در منطقه ، ایرانول موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد .

    |

    با انهدام این کالاها ، بیش از ۱۵ هزار متر و به میزان یک پنجم از فضای اشغال شده در انبارها ، آزاد شد . با آزاد شدن این فضای اشغال شده ، دیگر مشکلی برای نگهداری کالا در انبارهای مسقف بندر خرمشهر وجود ندارد .

    |

    نظرات کاربران