در حال بارگذاری ...
  • لزوم پیشرفت فیزیکی ماهانه ۳/۵درصد در آزادراه اصفهان - شیراز


    میزان هزینه صرف شده در آزادراه اصفهان - شیراز تاکنون هفت هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال است که با مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری به میزان ۵۰ درصد به اجرا درمی‌آید.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز به همراه رئیس و نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آزادراه اصفهان - شیراز بازدید و بر رساندن پیشرفت فیزیکی ماهانه این پروژه از ۲.۵ به ۳.۵ درصد تأکید کرد.

    سعید محمد زاده در حاشیه بازدید از آزادراه اصفهان - شیراز گفت: این پروژه به طول ۲۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی متوسط ماهیانه ۲.۵ درصد در دو بخش ایزد خواست -  سده با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد و سده - تنگ خیاره با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصد در دست اجرا است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از لزوم ارتقای پیشرفت فیزیکی ماهانه پروژه از ۲.۵ درصد به ۳.۵ درصد خبر داد و افزود: مشاور مکلف شده است تا ضمن تهیه برنامه زمان‌بندی دقیق پیشرفت کلیه قطعات پروژه تا زمان بهره‌برداری، برنامه‌ریزی لازم را برای ارتقا پیشرفت ماهانه پروژه نیز انجام دهد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تأکید بر تسریع در عملیات اجرایی در این پروژه تعداد نیروی انسانی شاغل در این آزادراه را بیش از دو هزار نفر، تعداد ماشین‌آلات و تجهیزات را ۱۲۰۰ دستگاه و تعداد جبهه‌های کاری فعال را ۱۷۸ جبهه اعلام کرد. این آزادراه با کاهش ۱۳۵ کیلومتری مسیر اصفهان-شیراز، کاهش دوساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال و کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست احداث به شمار می‌رود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه انجام روسازی بتنی در ۵۴ کیلومتر از این پروژه برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور در حال انجام است، اظهار داشت: میزان هزینه صرف شده در آزادراه اصفهان - شیراز تاکنون هفت هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال است که با مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری به میزان ۵۰ درصد به اجرا درمی‌آید.

    محمدزاده همچنین مزایای اجتماعی و اقتصادی بهره‌برداری از آزادراه اصفهان-شیراز را بر اساس برآوردهای انجام‌شده کاهش ۱۲۵ هزار و ۶۳۸ تن آلودگی زیست‌محیطی، ۸۳۸ نفر شمار کشته‌های تصادفات رانندگی، ۱۷ هزار و ۵۳۲ نفر مجروحان ناشی از تصادف، ۹ هزار ۹۹۱ فقره تصادف، ۳ میلیارد لیتر حجم سوخت مصرفی و ۱۰۳ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال هزینه‌های حمل‌ونقل در طول ۱۵ سال بهره‌برداری عنوان کرد.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از بهسازی ۳ هزار کیلومتر روکش آسفالت راه های استان تا پایان ۱۴۰۳ خبر داد ...

    |

    مسدود کردن دسترسی‌های آنتنی غیرمجاز حد فاصل تقاطع تا دور برگردان روستای عمه ، نصب علائم تابلوهای راهنمایی و هشداردهنده ، ایمن سازی دماغه دور برگردان با نصب سیلندرهای ترافیکی و ایجاد هره خاکی در دور برگردان ، از دیگر اقدامات انجام شده در نقطه پرحادثه دور برگردان سه‌راهی ...

    |

    بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

    |

    اجرای ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع علائم افقی و خط نوشته ها و تعمیر و نصب حفاظ ایمنی گاردریل و نرده پل به طول ۳ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که در این مدت به منظور ایمنی جاده ها انجام شده است .

    |

    ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

    |

    نظرات کاربران