در حال بارگذاری ...

اطلاعات تکمیلی درباره قطار ترکیبی تهران – کربلا و قیمت بلیت


در طول مدت ایام اربعین امسال (از ۲۰ آبان‌ماه تا ۵ آذر) ، برای مسیر تهران - خرمشهر - تهران، تعداد ۴۰ رام قطار با ظرفیت ۳۵۰۰۰ صندلی پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران - کربلا هم‌زمان با ایام اربعین از امروز (۱۸ آبان) و به قیمت ۱۳۰ هزار تومان خبر داد.

میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با اربعین حسینی به‌منظور رفاه زائرین اباعبدالله الحسین قطار ترکیبی تهران - کربلا راه‌اندازی می‌شود. حرکت این قطار روز سه‌شنبه مورخ ۹۵/۸/۱۸در ساعت ۱۵:۳۰ است و از تهران به سمت شلمچه (۹۶۰کیلومتر) حرکت و در آنجا پس از انجام تشریفات گذرنامه به‌وسیله اتوبوس (۳۵کیلومتر) به بصره اعزام می‌شود و سپس به‌وسیله قطار (۴۸۰ کیلومتر )به کربلا عزیمت می‌کند. به گفته وی طول مدت سفر ۲۷ ساعت بوده و جمع کل بهای بلیت ۱۳۰ هزار تومان است.

معاون مسافری راه‌آهن در خصوص برنامه قطارهای فوق‌العاده ایام اربعین تصریح کرد: در طول مدت اربعین سال جاری در مسیر تهران – خرمشهر - تهران ۴۰ رام قطار به ظرفیت ۳۵ هزار صندلی پیش‌بینی شده است . همچنین به‌منظور جابجایی مسافرین حدفاصل ایستگاه خرمشهر به شلمچه (۱۷ کیلومتر) هر نیم ساعت یک قطار پیش‌بینی شده که در مجموع ظرفیت این مسیر ۱۱۵ هزار صندلی بوده و در کل صندلی ایجادی اربعین امسال ۱۵۰‌هزار صندلی است. با مسئولان راه‌آهن کشور عراق هماهنگ شده است تا در ایستگاه بصره تا کربلا، در ایام اربعین روزانه ۵ رام قطار برای سیر راه‌اندازی کنند تا زائران متقاضی بتوانند از این سیستم حمل‌ونقلی برای رفتن به کربلا و مسیر برگشت استفاده کنند.‌

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: در طول مدت ایام اربعین امسال (از ۲۰ آبان‌ماه تا ۵ آذر) ، برای مسیر تهران - خرمشهر - تهران، تعداد ۴۰ رام قطار با ظرفیت ۳۵۰۰۰ صندلی پیش‌بینی‌شده است. جهت سوار و پیاده شدن مسافران‌ و رفاه حال زائران، یک سکو در ‌مرز شلمچه و همچنین‌ سکویی دیگر در ۳ کیلومتری مرز شلمچه احداث شده است .

موسوی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در ایام اربعین قطار فوق‌العاده‌ای در مسیر مشهد – خرمشهر به زائرین اباعبدالله حسین (ع) خدمت‌رسانی خواهد کرد . به گفته موسوی پس از ایام اربعین، این قطار هر سه‌شنبه به سمت کربلا تردد می‌کند.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد : مرجع قانونی تعیین نرخ بلیط قطارهای مسافری ، راه‌آهن ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری اظهار داشت : در قانون ماده ۱۲ اشاره شده است طبق مصوبه هیات وزیران ، ...

|

طبق برنامه ریزی های انجام شده قطار ترکیبی تهران - کربلا روزهای شنبه از ایستگاه تهران حرکت می کند و مسافرین پس از عبور از مرز شلمچه ، با اتوبوس از شلمچه تا بصره را طی نموده و از آنجا مجددا با قطار تا کربلا سیر خواهند نمود .

|

نظرات کاربران