در حال بارگذاری ...

ایران خواستار ارتقای ایمنی حمل‌ونقل در مسیر ترکیه


یکی از اقدامات مهم ترکیه این خواهد بود که در مسیر عبوری کامیون‌های ترانزیتی باید ایمنی با استاندارد بین‌المللی حاکم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه ضمن تاکید بر تکمیل اتصالات ریلی بین ایران و ترکیه، مهم‌ترین ابزار برای توسعه تجارت را توسعه حمل‌ونقل دانست و گفت: ایران خواستار آن است که اقداماتی انجام شود که ایمنی حمل‌ونقل در مسیر ترکیه ارتقا پیدا کند.

عباس آخوندی در این دیدار تأکید کرد که مهم‌ترین ابزار برای توسعه تجارت توسعه حمل‌ونقل است و گفت: باید بتوانیم به روان‌سازی حمل‌ونقل و ترانزیت بین دو کشور بپردازیم تا اینکه بتوانیم از این مسیر به توسعه تجارت برسیم.

وی تسهیل عبور و مرور مرزی را مهم‌ترین راهکار دانست و با اشاره به مشکلاتی از قبیل صف‌های طولانی کامیون‌ها که ناشی از دیب زنی و توقف در مرز است، گفت: هم‌چنین تفاوت قابل‌توجه قیمت سوخت در ترکیه و ایران باعث توقف‌های طولانی کامیون‌ها در مرز شده است و از طرفی ناامنی‌های اخیر در ترکیه باعث توقف سیر قطارهای مسافری ما به ترکیه شده است.

آخوندی با اعلام اینکه سیر قطارهای باری ما به ترکیه هم چنان ادامه دارد، به دو خبر تأسف‌بار به آتش کشیده شدن کامیون‌های ترانزیتی ایرانی و کشته شدن یک راننده اشاره کرد و گفت: ایران خواستار آن است که اقداماتی انجام شود که ایمنی حمل‌ونقل در مسیر ترکیه ارتقا پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین در خصوص اتصالات ریلی بین ایران و ترکیه بخصوص بر اتصال ریلی محور بازرگان به خط ریلی قارص در ترکیه و هم‌چنین تکمیل دور دریاچه وان تأکید داشتند.

نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه نیز در این دیدار با اظهار تأسف از اتفاقات رخ‌داده گفت: یکی از اقدامات مهم ترکیه این خواهد بود که در مسیر عبوری کامیون‌های ترانزیتی باید ایمنی با استاندارد بین‌المللی حاکم باشد.

در این دیدار هم‌چنین طرف ترک بر ورود و مشارکت بیشتر در پروژه‌های زیربنایی ایران تأکید کرد که مبنا و بستر آن نیازمند به برقراری روابط بانکی است.

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد این کشور، وزارت اقتصاد مسئول نهادهای بانکی و مالی دولتی ترکیه است و حتماً این تسهیلات و روان‌سازی را انجام خواهد داد که راه را برای ورود پیمانکاران ترک باهدف مشارکت در پروژه‌های زیربنایی ایران هموار کند.

وزیر اقتصاد ترکیه هم چنین خواستار آن شد که ترکیه بتواند سهمی را در تکمیل زیربناهای حمل‌ونقل در ایران داشته باشند.




مطالب مرتبط

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت ، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی ، مشارکت مردمی امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها را شاهد خواهیم بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری ...

|

جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل و نقل ، گفت : ...

|

نظرات کاربران