در حال بارگذاری ...

افتتاح ترمینال کانتینری L2 در بندر لیورپول


لیورپول و پاناما هر دو به سرمایه گذاری های بزرگ در سال های اخیر برای جای دادن شناورهای کانتینری و با هدف رشد تجارت جهانی ناوگان شناورهای کانتینری پاسخ مثبت دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ترمینال کانتینری مجهز به آبخور عمیق موسوم به L2 در لیورپول به ارزش ۴۰۰ میلیون پوند امروز به طور رسمی و با هدف ارتقاء ارتباط بین لیورپول و کانال منچستر گشایش یافت.

ترمینال کانتینری L2 واقع در اسکله های Seaforth لیورپول که ساخت آن در سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز شد و به دلیل ساخت لنگرگاه به عمق ۱۶.۵ متر به تعویق افتاده بود سرانجام گشایش یافت.

این ترمینال با یک دیوارۀ ساحلی و هشت جرتقیل کشتی به ساحل که قابلیت جابه جایی ۲۴ کانتینر را دارد را در خود جای داده است. همچنین، ۲۲ پایه برای نصب جرثقیل های دروازه ای در آن قرار دارد و به زیرساخت های ساحلی مجهز است.

این گزارش ضمن اشاره به ترمینال کانتینری با آبخور عمیق ادامه داد: هدف از ساخت این ترمینال برقراری ارتباط گسترده بین لیورپول و منچستر و همچنین جای دادن شناورهای کانتینری بزرگ به ویژه شناورهایی است که در مسیرهای تجاری اقیانوس اطلس و به مقصد آسیای شرقی از کانال توسعه یافتۀ پاناما تردد می کنند.

بر همین اساس، در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی مقامات بنادر Peel تفاهم نامه ای با مقامات کانال پاناما امضا کردند که به موجب آن اتحاد استراتژیکی بین دو منطقه برای ارتقا مسیرهای تجاری بین لیورپول و کرانۀ غربی آمریکای جنوبی شکل گیرد.

مدیر اجرایی بنادر Peel در این باره گفت: لیورپول و پاناما هر دو به سرمایه گذاری های بزرگ در سال های اخیر برای جای دادن شناورهای کانتینری و با هدف رشد تجارت جهانی ناوگان شناورهای کانتینری پاسخ مثبت دادند. گشایش کانال توسعه یافتۀ پاناما نیز توان بالقوه ای برای اجرای عملیات تجاری و تغییر الگوهای بین المللی در این حوزه دارد. نقش لیورپول برای ایجاد فرصت هایی با هدف توسعۀ روابط تجاری بین انگستان و آمریکای جنوبی حائز اهمیت است چراکه نه تنها رشد اقتصادی بلکه ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد را نیز به همراه خواهد داشت.




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد : اولین محموله کانتینرهای ترانشیپی در بندر ...

|

نظرات کاربران