در حال بارگذاری ...
  • پایان احداث ایستگاه راه‌آهن نقده


    فاز اول طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه تا ایستگاه میاندوآب به طول ۴۸ کیلومتر و فاز دوم این طرح، خط ریلی میاندوآب- مهاباد به طول ۳۶ کیلومتر در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : عملیات ساخت در تمامی قطعات باقی‌مانده پروژه ملی احداث راه آهن مراغه – ارومیه فعال بوده و احداث ایستگاه راه‌آهن نقده به اتمام رسیده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مبنی بر چگونگی روند ساخت راه‌آهن استان گفت: رویدادهای مثبتی برای تسریع در اتمام ساخت راه‌آهن مراغه – ارومیه از جمله واگذاری قطعه پنج به پیمانکار فعال و بومی و اتمام ساخت ایستگاه راه‌آهن نقده رخ داده است.

    داریوش نصر با اعلام اینکه مراحل ساخت ایستگاه راه‌آهن نقده به اتمام رسیده ، گفت: کارهای نهایی خط ریلی شهرهای مهاباد تا نقده به طول ۲۴ کیلومتر رو به اتمام است.

    نصر با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان و بازدید از مراحل اجرای طرح ملی ساخت راه‌آهن مراغه – ارومیه در ماه‌های گذشته، تصریح کرد: یک تیم کارشناسی و تخصصی پس از سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جهت حل و فصل و پیگیری مشکلات این طرح تشکیل شد و باعث شد عملیات ساخت در تمامی قطعات باقیمانده پروژه ملی احداث راه‌آهن مراغه – ارومیه فعال شود.

    وی ادامه داد: بر اساس تلاش و پیگیری مدیریت کلان استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و تیم راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شده است در صورت تأمین منابع مالی عملیات زیرسازی تا پایان امسال و عملیات ریل‌گذاری این طرح در سال آینده تکمیل شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان، محدودیت منابع مالی پروژه‌های عمرانی و هزینه‌بر بودن ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه به دلیل موقعیت کوهستانی استان را از مهم‌ترین دلایل کندی این طرح برشمرد.

    ساخت راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول ۱۸۴ کیلومتر با هدف اتصال آذربایجان‌غربی به شبکه سراسری راه‌آهن کشور اجرا شده است. فاز اول طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه تا ایستگاه میاندوآب به طول ۴۸ کیلومتر و فاز دوم این طرح، خط ریلی میاندوآب- مهاباد به طول ۳۶ کیلومتر در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است.




    مطالب مرتبط

    با مساعدت استاندار آذربایجان‌غربی ، این استان ، نخستین استان کشور در جذب اعتبارات تهاتر نفت برای اجرای طرح‌های راهسازی است و طی سال ۱۴۰۲ ، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تهاتر نفت برای تأمین اعتبارات پروژه‌های راهسازی آذربایجان غربی پرداخت شده‌ است .

    |

    طی چهار سال گذشته تاکنون حدود ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در آذربایجان‌غربی اجرا شده است و تا دهه فجر امسال حدود ۵۰ کیلومتر دیگر آماده بهره برداری شده و زیربار ترافیک خواهد رفت .

    |

    با توجه به موقعیت و جایگاه استراتژیک آذربایجان‌غربی توسعه محورهای مواصلاتی و راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی با هدف سهولت تردد و افزایش ایمنی در اولویت بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    در حال حاظر ۴۰ کارگاه راهسازی آذربایجان غربی در حال فعالیت بوده و احداث محورهای ارتباطی در ۴۷۰ کیلومتر از محورهای استان در دست اقدام است .

    |

    با تخصیص اعتبارات لازم ، اجرایی طرح محور ارومیه - بند - سد شهرچای آغاز می‌شود . احداث کمربندی و تعریض و بهسازی محور به طول ۱۳.۵ کیلومتر باعث کاهش زمان سفر ، رونق گردشگری و کاهش تصادفات خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران