در حال بارگذاری ...
  • پایان مطالعات پروژه ایجاد راه‌آهن بندر امام به خرمشهر تا پایان سال


    برآورد مالی این پروژه ۴۸۰ میلیارد تومان است که ۲۵۰ میلیارد تومان آن توسط وزارت راه و مابقی توسط سازمان منطقه آزاد اروند و شرکایش تأمین می‌شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اجرای پروژه ایجاد راه‌آهن بندر امام به خرمشهر حدود ۲ تا ۲.۵ سال زمان می‌برد که فاز مطالعاتی آن آغازشده و تا انتهای امسال به پایان می‌رسد.

    موعود شمخانی اظهار داشت: با ورود وزیر راه به منطقه آزاد اروند چند موضوع پیگیری و یک تفاهم‌نامه نیز منعقد شد . برداشتن ۳۶ مغروقه با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند ازجمله این پیگیری‌ها بود که پیگیری و بهره‌برداری بخشی از آن توسط این سازمان انجام‌شده است.

    شمخانی با اشاره به تفاهم‌نامه اتصال راه‌آهن بندر امام به خرمشهر، بیان کرد: برآورد مالی این پروژه ۴۸۰ میلیارد تومان است که ۲۵۰ میلیارد تومان آن توسط وزارت راه و مابقی توسط سازمان منطقه آزاد اروند و شرکایش تأمین می‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه این پروژه شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر را به زیرساخت راه‌آهن مجهز می‌کند، اعلام کرد: شرکت‌های فولاد جهان‌آرا و فولاد کاوه را به این زیرساخت مهم مجهز می‌شوند . راه‌آهن یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های صنعتی بوده و می‌تواند نقش بسیار زیادی در توسعه صنعتی ایفا کند.




    مطالب مرتبط

    لاستیک ماشین ، پارچه ، لوازم یدکی و مواد غذایی از جمله کالای های تجاری بوده است که هم توسط گمرک ایران و هم گمرک منطقه آزاد اروند بصورت کالای تجاری و ملوانی از بنادر آبادان در سال ۱۴۰۲ ترخیص شد .

    |

    نظرات کاربران