در حال بارگذاری ...

افزایش سرعت قطار اهواز - بندرامام خمینی به ۱۶۰ کیلومتر


با دو خطه شدن این مسیر اکنون دست ما برای افزایش تعداد قطارها باز شده است و متناسب با میزان تقاضا می توانیم تعداد قطارها را افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت راه‌آهن از افزایش سرعت حمل و نقل ریلی مسیر اهواز - بندرامام خمینی به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خبر داد.

محسن پورسیدآقایی پیش از ظهر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح پروژه دو خطه کردن راه آهن اهواز - بندرامام خمینی با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای ساخت این پروژه ۱۰۵ میلیارد تومان هزینه شده است و با افتتاح آن سرعت مسافرت مردم از اهواز به شهرهای بندرامام خمینی و ماهشهر و بالعکس افزایش پیدا می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با افتتاح آزادراه اهواز - بندر امام خمینی حجم بالایی از مسافرت ها به علت سهولت تردد به این آزادراه منتقل شد ولی اکنون با افتتاح خط دوم ریلی این مسیر به نظر می رسد مجددا راه آهن سهم بیشتری از مسافرت ها را به خود اختصاص دهد. اکنون سرعت مسافرت در مسیر ریلی اهواز - بندرامام خمینی به ۱۶۰ کیلومتر افزایش یافته است. ضمن اینکه هم اکنون روزانه چهار قطار رفت و چهار قطار برای برگشت در این مسیر تردد می کنند.

وی بیان کرد: با دو خطه شدن این مسیر اکنون دست ما برای افزایش تعداد قطارها باز شده است و متناسب با میزان تقاضا می توانیم تعداد قطارها را افزایش دهیم. قطعا تردد با قطار از هر نظر به سود مسافران است.




مطالب مرتبط

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

|

درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

|

خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد .

|

نظرات کاربران