در حال بارگذاری ...
  • احداث تقاطع غیر همسطح شوش در آینده نزدیک


    ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شهر شوش از مطالبات مهم مردم این شهرستان در سال‌های اخیر است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب احداث تقاطع غیر همسطح شوش با دستور استاندار خوزستان خبر داد.

    در نشستی که با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر و نماینده مردم شوش در مجلس شورای برگزار شد در تفاهم‌نامه‌ای مقرر گردید ساخت تقاطع غیر هم‌سطح چهارراه شوش با مشارکت ۴۰ درصدی استانداری،‌ اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با ۴۰ درصد و شهرداری شوش با سهم ۲۰ درصد ساخته شود.

    منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این خصوص گفت : پل فعلی ورودی شهر شوش سال‌ها پیش با هدف کاهش سوانح رانندگی و سهولت تردد در مسیر جاده سراسری اهواز - اندیمشک ساخته شد. ساخت این پل نه تنها چشم‌انداز و منظر شهر باستانی شوش را زشت کرده بلکه موجب تشدید سوانح رانندگی در تقاطع چهارراه شوش شده است. با برگزاری مناقصه ساخت تقاطع غیرهمسطح (زیرگذر) چهارراه شوش، عملیات اجرایی این طرح به دستور استاندار خوزستان به‌زودی با تعیین ردیف اعتباری آغاز می‌شود.

    رحمانی افزود: اجرای این طرح و انتخاب پیمانکار پس از تعیین ردیف اعتباری از منابع ملی، استانی و شهرستانی از سوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان آغاز می‌شود. تخریب پل فعلی چهارراه شوش در مسیر جاده سراسری شوش - اهواز، احداث زیرگذر، زیرسازی و روسازی محل تقاطع غیر هم‌سطح ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر دارد.

    شهردار شوش نیز با بیان اینکه اجرای این طرح ۲ سال به طول می‌انجامد بیان داشت: ساماندهی تقاطع غیر همسطح ورودی شهر شوش از مطالبات مهم مردم این شهرستان در سال‌های اخیر است.

    وی گفت: ردیف اعتباری این طرح عمرانی که از مطالبات مردم شهرستان شوش است از سوی سازمان برنامه و بودجه به‌زودی اعلام می‌شود. اجرای طرح ساماندهی این تقاطع موجب افزایش ایمنی و رفع ترافیک در مسیر جاده ترانزیتی اندیمشک به اهواز شده ضمن اینکه برچیدن این تقاطع غیر هم‌سطح چشم‌انداز شهر باستانی شوش را زیبا خواهد کرد.




    مطالب مرتبط

    در سال ۱۴۰۲ به منظور درزگیری و نگهداری ابنیه فنی و نگهداری مستمر و راهداری زمستانی محورهای مواصلاتی شهرستان نیز ۹۰ میلیارد ریال هزینه شد .

    |

    در حال حاضر ۳۳۳ کیاومتر بزرگراه و ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی در سطح استان در دست بهره برداری و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال احداث است . هم اکنون در استان ۱۰ دستگاه تونل بطول ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۶ تقاطع غیرهمسطح در حال احداث داریم .

    |

    در حال حاضر عملیات گودبرداری برای احداث این تقاطع غیرهمسطح شروع شده و طبق نقشه‌های مصوب اجرایی ، ابتدا حدود ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام خواهد شد . علاوه بر احداث ابنیه فنی ، بر اساس برآورد انجام شده طول راه‌های احداثی شامل رمپ و لوپ‌ها نیز حدود یک و نیم کیلومتر ...

    |

    پیمانکار این پروژه با قراردادی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به سرعت در حال انجام کار بوده تا به لطف خدا پس از رفع موانع شاهد بهره‌برداری آن باشیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری خراسان جنوبی اظهار کرد : با نصب ۱۸ پایه روشنایی در تقاطع غیر همسطح غدیر کمربندی شرق بیرجند افزایش ایمنی تردد ...

    |

    نظرات کاربران