در حال بارگذاری ...
  • امضای توافقنامه میان منطقه آزاد اروند و عراق


    طرف عراقی به تازگی و برای اولین بار یک فروند کشتی مسافری به ظرفیت ۴۰۳ نفر برای جابجایی زائران از طریق آبراه اروندرود به آبهای جمهوری اسلامی ایران گسیل داشته است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند و عراق در خصوص خدمت رسانی شبانه روزی به زائران اربعین حسینی توافق نامه امضا کردند.

    بر اساس این توافق نامه طرف عراقی متعهد شد درصورت ازدیاد زائران اربعین حسینی ، عملیات صدور ویزا (روادید) را به صورت شبانه روزی انجام دهد.

    سیدعلی موسوی دبیرستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص با بیان اینکه این نخستین توافق نامه منطقه آزاد اروند با عراق بر سر تردد زائران اربعین حسینی است، پیش بینی کرد، حدود یک میلیون نفر زائر از مرز زمینی شلمچه و دو مرزدریایی خرمشهر و آبادان عازم عتبات عالیات شوند.

    وی با اشاره به اینکه دو طرف در زمینه تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی همکاری نزدیک خواهند کرد افزود: به تازگی مرز دریایی آبادان برای شتاب بخشیدن به روند اعزام زائران اربعین حسینی تعیین و مصوب شده است.

    موسوی به تعامل نزدیک منطقه آزاد اروند و مرزبانی و دریابانی خوزستان برای خدمت رسانی به زائران اشاره کرد و افزود: هیچکس حق ندارد بدون ویزا از مرزهای زمینی و دریایی عبور کند.

    طرف عراقی به تازگی و برای اولین بار یک فروند کشتی مسافری به ظرفیت ۴۰۳ نفر برای جابجایی زائران از طریق آبراه اروندرود به آبهای جمهوری اسلامی ایران گسیل داشته است.

    این کشتی قرار است زائران را از خرمشهر و آبادان به بندر بصره انتقال دهد . مسیر آبی خرمشهر تا بصره ۱۶ مایل دریایی است.

     




    مطالب مرتبط

    لاستیک ماشین ، پارچه ، لوازم یدکی و مواد غذایی از جمله کالای های تجاری بوده است که هم توسط گمرک ایران و هم گمرک منطقه آزاد اروند بصورت کالای تجاری و ملوانی از بنادر آبادان در سال ۱۴۰۲ ترخیص شد .

    |

    نظرات کاربران