معماری ویژه و خاص پلها و ابنیه فنی جاده قزوین - الموت - تنکابن
احداث این پروژهها فرصت مناسبی است تا با طراحی و ساخت پلها، ابنیه فنی و تأسیسات بینراهی خاص و ویژه بتوان دورهای خاص از تاریخ کشور را برای همیشه ماندگار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین طی مکاتبهای با وزیر راه و شهرسازی خواستار بهکارگیری طراحی معماری ویژه و خاص برای پلها و ابنیه فنی در جاده قزوین - الموت - تنکابن با هدف ثبت نگاه و شیوه معماری امروز برای آیندگان شد.
حامدمانی فر در این رابطه گفت : محور قزوین - الموت - تنکابن که در استان قزوین در حال احداث است دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی بوده و تکمیل و بهرهبرداری آن از اولویتهای دولت است.
مانی فر ضمن اشاره به اینکه منطقه الموت دارای طبیعتی با ویژگیهای فراوان زیستمحیطی و اکولوژیکی و مناظری بدیع و منحصر به فرد است، افزود: الموت قابلیت و ظرفیت بذل توجه ویژه را دارد و قطعاً با تکمیل پروژههای راهسازی موجود، گردشگران بسیاری به منطقه سرازیر خواهند شد.
دبیر کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی استان در این مکاتبه با تأکید بر توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به مقوله معماری به مفهوم عام آن و فلسفه زیبایی شناسی در این دولت، اضافه کرد: احداث این پروژهها فرصت مناسبی است تا با طراحی و ساخت پلها، ابنیه فنی و تأسیسات بینراهی خاص و ویژه بتوان دورهای خاص از تاریخ کشور را برای همیشه ماندگار کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه ضمن قدردانی از توجه و تأکید وزیر راه و شهرسازی به معماری راه، درخواست نموده که پلها و ابنیه فنی مسیر یاد شده که از زوایای مختلف برای رهگذران و گردشگران قابل رؤیت هستند، ابتدا توسط طراحان برجسته، طراحی معماری شده و سپس مورد محاسبه فنی و ساخت قرار بگیرند.
مانی فر با اشاره به اینکه درخواست از وزیر جهت مطالعات تخصصی معماری راه برای تمامی تأسیسات، ابنیه فنی و اجزاء و عناصر طول مسیر صورت گرفته، گفت: این اداره کل نیز آمادگی دارد تا در کنار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تمام ظرفیت خود را برای تحقق هرچه بهتر این امر به کار بگیرد.
گفتنی است که وزیر راه و شهرسازی ضمن موافقت با درخواست این اداره کل، موارد را جهت اقدام مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابلاغ کرده است.