در حال بارگذاری ...
  • معماری ویژه و خاص پل‌ها و ابنیه فنی جاده قزوین - الموت - تنکابن


    احداث این پروژه‌ها فرصت مناسبی است تا با طراحی و ساخت پل‌ها، ابنیه فنی و تأسیسات بین‌راهی خاص و ویژه بتوان دوره‌ای خاص از تاریخ کشور را برای همیشه ماندگار کرد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین طی مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی خواستار به‌کارگیری طراحی معماری ویژه و خاص برای پل‌ها و ابنیه فنی در جاده قزوین - الموت - تنکابن با هدف ثبت نگاه و شیوه معماری امروز برای آیندگان شد.

    حامدمانی فر در این رابطه گفت : محور قزوین - الموت - تنکابن که در استان قزوین در حال احداث است دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی بوده و تکمیل و بهره‌برداری آن از اولویت‌های دولت است.

    مانی فر ضمن اشاره به این‌که منطقه الموت دارای طبیعتی با ویژگی‌های فراوان زیست‌محیطی و اکولوژیکی و مناظری بدیع و منحصر به فرد است، افزود: الموت قابلیت و ظرفیت بذل توجه ویژه را دارد و قطعاً با تکمیل پروژه‌های راه‌سازی موجود، گردشگران بسیاری به منطقه سرازیر خواهند شد.

    دبیر کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی استان در این مکاتبه با تأکید بر توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به مقوله معماری به مفهوم عام آن و فلسفه زیبایی شناسی در این دولت، اضافه کرد: احداث این پروژه‌ها فرصت مناسبی است تا با طراحی و ساخت پل‌ها، ابنیه فنی و تأسیسات بین‌راهی خاص و ویژه بتوان دوره‌ای خاص از تاریخ کشور را برای همیشه ماندگار کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه ضمن قدردانی از توجه و تأکید وزیر راه و شهرسازی به معماری راه، درخواست نموده که پل‌ها و ابنیه فنی مسیر یاد شده که از زوایای مختلف برای رهگذران و گردشگران قابل رؤیت هستند، ابتدا توسط طراحان برجسته، طراحی معماری شده و سپس مورد محاسبه فنی و ساخت قرار بگیرند.

    مانی فر با اشاره به اینکه درخواست از وزیر جهت مطالعات تخصصی معماری راه برای تمامی تأسیسات، ابنیه فنی و اجزاء و عناصر طول مسیر صورت گرفته، گفت: این اداره کل نیز آمادگی دارد تا در کنار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تمام ظرفیت خود را برای تحقق هرچه بهتر این امر به کار بگیرد.

    گفتنی است که وزیر راه و شهرسازی ضمن موافقت با درخواست این اداره کل، موارد را جهت اقدام مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابلاغ کرده است.




    مطالب مرتبط

    محور اهواز – خرمشهر به طول ۱۰۵ کیلومتر یکی از این پروژه ها است که ۲۵ کیلومتر از سمت خرمشهر در دست اجرا است و ۲۵ کیلومتر از سمت اهواز پیمانکار آن مشخص شده و برای تکمیل آن ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    نظرات کاربران