در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری ۶۰ کیلومتر دیگر از کریدور شمال - جنوب تا پایان سال


    این امکان را داریم که سالانه ۲۰۰ کیلیومتر از این کریدور را تحویل دهیم اما بستگی به این دارد که اعتبارات آن که سالانه چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است تخصیص داده شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت با بیان اینکه تا پایان سال ۶۰ کیلومتر دیگر از کریدور شمال - جنوب در غرب کشور یا همان کریدور شماره ۱۰ به افتتاح می رسد، گفت : برای اتمام عملیات اجرایی این پروژه در ۵ سال ، ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم.

    خیر الله خادمی با بیان این که کریدور شماره ۱۰ نزدیک‌ترین مسیر اتصال خلیج فارس به اروپا است ، اظهار داشت: کریدور شمال – جنوب در غرب کشور به ۷۷ قطعه اجرایی تقسیم شده است و از ۶ استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان می گذرد. طول تمام مسیر کریدور شمال – جنوب از بندر عباس تا مرز بازرگان ۱۴۸۰ کلیومتر است. در حال حاضر ۶۸۰ کیلومتر این کریدور  به صورت آزادراه و بزرگراه در حال حاضر زیر بار ترافیک است. ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی وجود دارد که این مسیر را باید یا به بزرگراه و یا به آزادراه تبدیل کنیم.

    معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور افزود: در حال بررسی هستیم که در این ۸۰۰ کیلومتر باقی مانده کدام قطعات قابلیت تبدیل به آزادراه و کدام مناطق قابلیت ساخت بزرگراه را دارد. اگر قرار باشد برای باقیمانده ۸۰۰ کیلومتر باند دوم احداث کنیم نیاز به ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم. می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم و این ۸۰۰ کیلومتر را ۵ ساله به اتمام برسانیم و توان اجرا در این مدت زمان را داریم اما تحقق آن منوط به مقدار و زمان تخصیص اعتبارات است.

    وی تاکیدکرد: این امکان را داریم که سالانه ۲۰۰ کیلیومتر از این کریدور را تحویل دهیم اما بستگی به این دارد که اعتبارات آن که سالانه چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است تخصیص داده شود یا نه اما در حال حاضر سالانه چیزی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده می شود. تا پایان سال ۶۰ کیلیومتر دیگر از کریدور شماره ۱۰ به افتتاح می‌رسد.




    مطالب مرتبط

    یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نشست بررسی طرح های توسعه راه آهن و چالش های آنها که به همت ...

    |

    بی‌تردید توسعه آشکار در ترانزیت و نقش‌آفرینی در زنجیره تولید ارزش بین‌المللی ، بدون مواجهه هوشمندانه و اتخاذ تدابیری برای کاهش ریسک‌های مالی و تجاری در سطح منطقه در کنار توسعه زیرساخت‌های اتصال پایدار حمل‌ونقلی با کشورهای همسایه بر مبنای سیاست راهبردی اتصال و دیپلماسی ...

    |

    در مجموع با توجه به توپوگرافی خاص منطقه بهره برداری از این بزرگراه علاوه بر افزایش ایمنی ، موجب ساماندهی ترافیک در منطقه نیز می شود . تسهیل تردد ، افزایش ایمنی ، رونق اقتصادی منطقه ، اتصال منطقه عسلویه به شمال استان فارس و مرکز ایران ، کاهش میزان مصرف سوخت ، زمان و هزینه به ...

    |

    نظرات کاربران