در حال بارگذاری ...
  • احداث ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه چهارمحال بختیاری در دولت یازدهم


    ۱۹ کیلومتر از جاده شهرکرد- داران که استان را به لرستان متصل می‌کند در این دولت با حضور دکتر نوبخت به بهره‌برداری رسید.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال بختیاری با بیان اینکه در دولت یازدهم اقدامات انقلابی در خصوص توسعه راه صورت گرفته است گفت: در دولت تدبیر و امید کارهای بسیاری در حوزه راه صورت گرفت ازجمله احداث ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه که در مقایسه با طول اولیه بزرگراه‌های استان پیشرفت فوق‌العاده‌ای بوده است.

    قاسم قاسمی درباره وضعیت توسعه راه‌های استان چهارمحال بختیاری گفت: در بحث توسعه راه‌های استان در سه سال گذشته انقلابی صورت گرفته به این صورت که بیشتر اعتباراتی که از سوی خزانه ملی و استانداری به استان تعلق گرفت در زمینه توسعه راه‌های استان هزینه شد. یکی از دلایلی که توسعه قابل توجه‌ای در زمینه راه استان شد، این بود که استاندار محترم استان چهارمحال بختیاری بر این باور هستند که یکی از مشخصه‌های پیشرفت هر استان وجود زیرساخت‌های مناسب خصوصا از نوع حمل و نقل در هر استان است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال بختیاری با بیان اینکه این استان واسط بین استان‌های شمالی و جنوبی است ادامه داد: از ابتدا انقلاب اسلامی تا اوایل کار دولت یازدهم ما حدود ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه داشتیم، در دولت تدبیر و امید کارهای بسیاری در حوزه راه صورت گرفت از جمله احداث ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه که در مقایسه با طول اولیه بزرگراه‌های استان پیشرفت فوق العاده داشته است.

     

     

    قاسمی اشاره به راه‌های روستایی استان کرد و گفت: ما در سطح استان کلا ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر از آن آسفالت شده که این میزان سبب افزایش ۲ درصدی بیشتر از استاندار کشوری در بحث آسفالت راه‌های روستایی شد.

    وی با بیان اینکه در زمینه بهسازی راه‌ها در طی دولت یازدهم کارهای ارزشمند بسیاری انجام شده است گفت: حدود ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان بهسازی و آسفالت شد . دسترسی استان به استان‌های جنوبی از طریق جاده شهرکرد- بروجن- لردگان- ایذه خوشبختانه در دولت یازدهم و با کمک استاندار محترم استان و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی شکل گرفت و در حال دوبانده شدن است. 

    قاسمی با بیان اینکه در دولت یازدهم ۷۵ میلیارد تومان برای بهسازی جاده شهرکرد- ناقان- ایذه (که به دلیل احداث نیروگاه سد کارون زیر آب رفته بود) تخصیص یافت گفت: این اتفاق باعث شده بود که قسمت‌هایی از این جاده به زیر آب برود و ارتباط ما استان خوزستان در این جاده قطع شود. برای بهسازی این جاده، با کمک دولت و وزارت راه و شهرسازی مجبور بودیم که ۱۵ کیلومتر راه و همینطور ۹ تونل ایجاد کنیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال بختیاری افزود: ۱۹ کیلومتر از جاده شهرکرد- داران که استان را به لرستان متصل می‌کند نیز در این دولت با حضور دکتر نوبخت به بهره‌برداری رسید.




    نظرات کاربران