در حال بارگذاری ...
  • تردد ۲۹ میلیونی وسایل نقلیه موتوری در راه های کشور


    تردد وسایل نقلیه موتوری به ۲۹ میلیون رسیده است که سیستم‌های قدیمی و سنتی پاسخگوی کنترل و نظارت آنها نیست بنابراین باید به دنبال اقدامات ساختاری رفت.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که تردد وسایل نقلیه موتوری به ۲۹ میلیون رسیده است و سیستم‌های قدیمی و سنتی پاسخگوی کنترل و نظارت آنها نیست، تاکید کرد: ایجاد اتفاق‌های بزرگ همچون ارتقای ایمنی راه‌ها توسط یک نفر غیرممکن است و با توجه به چندوجهی بودن این گونه اتفاقات به همکاری همه ارگان‌ها نیاز داریم.

    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه سپهتن و پاسگاه شریف‌آباد اظهار داشت: امنیت جاده‌ها، مسافران و کالاها، همراه با افزایش کارایی و کارآمدی اقتصادی عمده‌ترین مباحثی است که در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

    وی افزود: ایجاد اتفاق‌های بزرگ و تاثیرگذار در زندگی مردم همچون ارتقای ایمنی راه‌ها توسط یک نفر غیرممکن است و با توجه به چندوجهی بودن این اتفاقات به همکاری همه ارگان‌ها نیاز داریم.

    آخوندی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه ایمنی راه‌ها طی چند سال اخیر بیان کرد: تمام تلاش ما ایجاد همکاری و ارتباط میان وزارت راه و شهرسازی، پلیس، وزارت صنعت، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و رسانه ملی بوده است به طوری که تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌ها به صورت مدون و منظم حاکی از بهترین دوره‌های همدلی به شمار می‌رود.

    به گفته وزیر راه و شهرسازی تردد وسایل نقلیه موتوری به ۲۹ میلیون رسیده است که سیستم‌های قدیمی و سنتی پاسخگوی کنترل و نظارت آنها نیست بنابراین باید به دنبال اقدامات ساختاری رفت. سال آینده دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف در ۳۵ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور به ۱۸۸۰ عدد خواهد رسید و از طرفی سیستم یکپارچه سپهتن با همکاری پلیس و سیستم تردد ترانزیتی با همکاری گمرک موجب افزایش ایمنی راه‌ها خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداری از پاسگاه‌های پلیس راه متحدالشکل در سراسر کشور اظهار داشت: این پاسگاه‌ها برای ایمنی و رفاه حال پلیس که شبانه روز در شرایط مختلف جوی در طول جاده‌های کشور وظایف خود را انجام می‌دهند ایجاد شده است. این پاسگاه‌ها به سیستم‌های الکترونیک و مدرن برای نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر مجهز شده‌اند و از نظر معماری نیز با سازه‌های ایرانی همخوانی دارند.




    مطالب مرتبط

    بیشترین تخلف احصا شده در بازدیدهای انجام شده در خصوص تجهیزات ایمنی بوده که تذکرات لازم به رانندگان و شرکت‌های مسافربری ارائه شد و در صورت مشاهده مجدد این تخلفات ، متخلفین به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شوند .

    |

    از این تعداد مسافر ۱۰۸ هزار و ۲۸۸ مسافر با اتوبوس ، ۳ هزار و ۷۱۹ مسافر با مینی بوس و ۱۷ هزار و ۹۶۵ مسافر نیز توسط سواری جابه‌جا شده‌اند .

    |

    ۷۵ درصد جابجایی مسافران در استان بوشهر با اتوبوس است و مینی بوس با ۲۴ درصد و سواری با یک درصد در رتبه‌های بعدی است .

    |

    از آغاز طرح نوروزی بالغ بر ۲۴۵ هزار نفر مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که میزان ورود از پایانه مرزی ۶ درصد و خروج از پایانه‌های مرزی استان ۵ درصد نسبت به‌مدت زمان سال گذشته افزایش داشته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت : ایام نوروز امسال ۲۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۸۹ دستگاه وسیله نقلیه در ...

    |

    نظرات کاربران