در حال بارگذاری ...
  • ۳ درصد کاهش در تصادفات رانندگی ۵ ماه ابتدای سال


    در حوزه حمل و نقل در ۶ ماه نخست سال جاری ۴.۴ درصد رشد نرخ تردد وجود داشته است که در ۳ ماه تابستان نسبت به مدت مشابه در دو تابستان گذشته نشان‌دهنده رشدی ۷.۵ درصدی است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از کاهش ۳ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌ها طی ۵ ماه اخیر خبر داد.

    داود کشاورزیان در مراسم بهره‌برداری از سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل ونقل جاده‌ای اظهار داشت: تردد بیش از ۴۴۰ هزار دستگاه شامل ناوگان‌های فعال مسافری و باری جاده‌ای، فعالیت بیش از ۶۰۰ هزار نفر راننده حرفه‌ای، جابه‌جایی  ۵۰۰ میلیون تن کالا و ۳۰۰ میلیون نفر مسافر، آمار جابه‌جایی‌هایی است که سالانه در حوزه حمل ونقل جاده‌ای رخ می‌دهد. در حوزه حمل و نقل در ۶ ماه نخست سال جاری ۴.۴ درصد رشد نرخ تردد وجود داشته است که در ۳ ماه تابستان نسبت به مدت مشابه در دو تابستان گذشته نشان‌دهنده رشدی ۷.۵ درصدی است.

    کشاورزیان در ادامه از کاهش ۳ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در ۵ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: اولویت اول در حمل ونقل جاده‌ای ارتقای ایمنی از طریق اعمال قانون و تدوین آیین‌نامه‌ها است. به زودی شاهد افتتاح دوربین‌های ثبت تخلف در راه‌های شریانی کشور خواهیم بود. همچنین سامانه سپهتن نیز بر روی بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به منظور کنترل رفتار راننده و عملکرد ناوگان نصب شده است. به گفته وی از طریق سامانه سپهتن با رانندگانی که بیش از ۹ ساعت رانندگی می‌کنند برخورد خواهد شد.

    این مقام مسئول با اشاره به بهره‌برداری از پاسگاه پیش‌ساخته شریف‌آباد بیان داشت: جلسات زیادی بین سازمان راهداری و پلیس راهور به منظور پیدا کردن راهکاری برای مشارکت بخش خصوصی در ساخت این ایستگاه‌ها برگزار شد و سرانجام تنها یک شرکت با قابلیت ساخت کامل پاسگاه‌های پیش‌ساخته به طور کامل وجود داشت که امیدواریم تعداد این شرکت‌ها در آینده نزدیک با هدف واگذاری پروژه از طریق مزایده فراهم شود.

    کشاورزیان با اشاره به تیپ جدید پاسگاه‌های پلیس‌راه گفت: با توجه به کیفیت این پاسگاه‌ها ۵۰ باب پاسگاه جدید پیش‌ساخته در دست اجرا قرار گرفت و ما امیدواریم با رفع اشکالات آن‌ها در سه نمونه پایلوت، باقی پاسگاه‌ها با سرعت بیشتری ساخته و تکمیل شود. پاسگاه‌های فرسوده و جدید با هدف تعویض با پاسگاه‌های پیش‌ساخته و متحدالشکل با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از بسیج همه‌جانبه امکانات و ظرفیت‌های قانونی موجود برای ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات ...

    |

    آموزش رانندگی صحیح ، غرفه‌های نقاشی کودکان ، پذیرایی افطاری ساده ، نمایش‌های مفرح و اهدای جوایز به کودکان از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در پویش «چشم به راهیم» البرز بود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس پلیس راه راهور فراجا اعلام کرد : ۲۲ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که جمعیت جوان را تشکیل می دهند ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مهران قربانی از تصادفات به عنوان تهدیدی برای سلامت همه افراد جامعه یاد و عنوان کرد : بر اساس آخرین برآوردها، هزینه آشکار و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت : طرح کنترل مبدا-مقصد ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای ...

    |

    نظرات کاربران