در حال بارگذاری ...
  • آماده شدن ۲۴ طرح سرمایه گذاری در بنادر کشور


    در فرایند سرمایه‌گذاری‌های گذشته حدود یک سال زمان صرف می‌شد، در حالی‌که در روش جدید حداکثر زمان مورد نیاز یک ماه در نظر گرفته شده است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل امور مناطق ویژه ، بازاریابی و سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی از بهبود فرایند جذب سرمایه‎گذاری در بنادر خبر داده و گفته است: در حال حاضر ۲۴ طرح سرمایه‌گذاری در بنادر آماده است.

    مجتبی خوش‌نیت در بیست و دومین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که صبح دیروز در محل این سازمان برگزار شد، گفت : شناسنامه طرح‌های سرمایه‌گذاری (همانند احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، احداث سیلوی غلات و احداث انبار و ...) تهیه و در سایت سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است، بدین صورت متقاضیان می‌توانند به سایت این سازمان مراجعه و با اطلاعات کامل نسبت به ارائه درخواست سرمایه‌گذاری در بندر مورد نظر اقدام کنند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ طرح سرمایه‌گذاری در بنادر آماده است، گفت: از این تعداد ، هشت طرح در بندر امام، سه طرح در بندر انزلی، شش طرح در بندر شهیدرجایی و دو طرح مربوط به بندر نوشهر است. همچنین در بنادر چابهار و بوشهر نیز شناسنامه طرح‌ها در حال آماده‌سازی است.

    مدیر کل امور مناطق ویژه، بازاریابی و سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال تدوین و بارگذاری شناسنامه‌های جدید در سایت سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

    وی درباره زمان لازم برای فرایند سرمایه‌گذاری در بنادر گفت: در فرایند سرمایه‌گذاری‌های گذشته حدود یک سال زمان صرف می‌شد، در حالی‌که در روش جدید حداکثر زمان مورد نیاز یک ماه در نظر گرفته شده است.

    او با بیان اینکه اخیرا یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در بندر انزلی در مدت ۴۴ روز انجام شد، گفت: این مدت زمان، مطلوب ما نیست؛ به دنبال این هستیم که این پروسه به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.

    خوش‌نیت با اشاره به مکانیزه شدن پذیرش درخواست‌های سرمایه‌گذاری، گفت: نرم‌افزار قبلی در حال توسعه است به طوری‌که تا پایان سال جاری امکان پذیرش درخواست‌های سرمایه‌گذاری از طریق سایت سازمان بنادر و دریانوردی به‌وجود خواهد آمد. این نرم افزار به همه بنادر آموزش داده شده است.

    وی با اشاره به بازنویسی دستورالعمل‌های مناطق ویژه اقتصادی بندری، گفت: تعداد ۹ فقره از این دستورالعمل‌ها با رویکرد روان‌سازی و ساده‌سازی بازنویسی شده است.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام رشد ۲۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا طی ۱۱ ماهه امسال در مجتمع بندری انزلی ، گفت : ...

    |

    این پروژه شامل احداث سیلو ، مکنده ، سیستم انتقال مکانیزه غلات از اسکله به کندوها می باشد .

    |

    از ابتدای سال تا ۱۶ بهمن ، حدود یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۸ درصد داشته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دستور داد تا لایروب مورد نیاز برای بندر نوشهر و جرثقیل بندری ...

    |

    در ۹ ماهه سال جاری ۲۵۰ هزار تن کالا از طریق حمل و نقل دریایی از استان گیلان صادر شد که شامل محصولات پتروشیمی و ساختمانی بوده است و همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن واردات هم انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران