در حال بارگذاری ...

کاهش ۷۶ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در استان بوشهر


تمامی کمبودها و نواقص حوزه ایمنی حمل و نقل به‌ صورت مستمر در کمیته مدیریت ایمنی حمل و نقل استان شناسایی و تحلیل و ساماندهی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، عبدالکریم اخترشناس در بررسی طرح‌های راهسازی در محورهای استان بوشهر از  اصلاح مسیر ورودی بنه‌گز در محور بزرگراهی چغادک به کنگان با اعتباری ۱.۸ میلیارد ریال خبرداد.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح یاد شده اظهار داشت : اصلاح مسیر ورودی  بنه گز شامل عملیات خاکبرداری و خاکریزی و آسفالت و اجرای رمپ ورودی سه راهی بنه گز برای حذف ارتباط آنتنی خطرناک و پرحادثه آن مسیر بوده که علاوه بر تسهیل در تردد و روان سازی عبور و مرور ، ‌نقش مهمی در کاهش سوانح رانندگی و آرام‌سازی ترافیک دارد.

اخترشناس با بیان اینکه ۳۷ نقطه پرحادثه استان بوشهر طبق ضوابط و شاخصه‌های وقوع سوانح شدید شناسایی شده است ، گفت : تاکنون ۱۲ نقطه حادثه خیز  شناسایی شده استان بوشهر ساماندهی و رفع حادثه شده و انشااله تا پایان امسال مابقی مقاطع شناسایی شده نیز رفع می‌شود .

مدیر راهداری استان بوشهر تاکید کرد : برای افزایش سطح ایمنی حمل ونقل جاده‌ای،کاهش آمارتلفات جانی و سوانح جاده‌ای و نگهداری محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی استان اقدامات گسترده‌ای اجرا شده که سبب کاهش محسوس تلفات جانی در محورهای استان بوشهر شده است.

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی و تعریض محور گناوه به دیلم  انجام شده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح و  شناسایی و حذف نقاط حادثه خیز محور مذکور منجر به کاهش ۷۶ درصدی تلفات جانی در ۵ ماهه نخست امسال در آن مسیر شده است.

مدیر راهداری استان بوشهر مهمترین اولویت حوزه راهداری را حفظ سلامتی و جان همه کاربران جاده‌ای دانست و تصریح کرد: در این راستا تمامی کمبودها و نواقص حوزه ایمنی حمل و نقل به‌ صورت مستمر در کمیته مدیریت ایمنی حمل و نقل استان شناسایی و تحلیل و ساماندهی می‌شود.




مطالب مرتبط

با مساعدت استاندار آذربایجان‌غربی ، این استان ، نخستین استان کشور در جذب اعتبارات تهاتر نفت برای اجرای طرح‌های راهسازی است و طی سال ۱۴۰۲ ، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تهاتر نفت برای تأمین اعتبارات پروژه‌های راهسازی آذربایجان غربی پرداخت شده‌ است .

|

در اجرای پروژه‌های راهسازی رعایت استاندارد مورد تاکید است . باید اجرای پروژه‌ها را به پیمانکاران با تجربه و قوی بسپاریم تا متحمل هزینه‌های سنگینی برای بهسازی مجدد نشویم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی وساخت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : مشکلات و مسایل اجرای پنج پروژه مهم راهسازی در کمیته فنی این ...

|

ارتقا فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مؤثر است و با راهکارهای مختلف می‌توان سطح آگاهی کاربران جاده‌ای را افزایش داد .

|

از ۱۸ درصد از مجموع قربانیان سوانح ترافیکی ، افراد زیر ۱۸ سال هستند که امیدهای آینده جامعه را تشکیل می دهند ، ۴۴ درصد از جان‌باختگان اینگونه حوادث در شهر تهران را موتور سواران و ۴۱ درصد عابران پیاده شامل می‌شود که نشان از عدم موفقیت در برقراری و حاکم‌کردن مسئولیت اجتماعی و ...

|

نظرات کاربران