در حال بارگذاری ...

چیدمان کاربردی زنجیره تامین


در این میان نقش چیدمان کالا یکی از موثر ترین روشها برای کم کردن هزینه های حمل و سلامت محصول را ایفا می کند .

چیدمان ، استفاده کردن از عناصر مختلف است برای تجربه خلاقانه از فضا و با تحولات عظیم در عرصه صنعت اغلب شرکت های (بازرگانی ، حمل ونقل و کارخانجات تولیدی) ارائه دهنده کالا و خدمات که در گذشته بسیار محدود و منطقه ای مسائل را دنبال می کردند امروز بیش از گذشته نیازمند تفکر در سطح جهانی برای ارائه خدمات، محصول و کالای تولید شده را  دارند . به عبارت دیگر تفکرات منطقه ای و محلی حاکم بر فعالیت های تجاری جای خود را به تفکرات جهانی و سراسری داده اند. امروز سازمان های زیادی وجود دارند که در سطح یک کشور دفاتر فعال وحتی در سطح دنیا دارای دفاتر متعددی می باشند . و تمامی سازمان های فوق به دنبال یک روش سریع، ایمن و قابل اعتماد برای ارسال کالا ومحصولات خود با بیشترین ضریب اطمینان و کم کردن هزینه های جانبی  ناشی از حمل و استفاده صحیح از فضا را دارند . تا کالا یا محصول فروخته شده را با بهترین وبالاترین کیفیت به دست مشتریان برسانند.

در این میان نقش چیدمان کالا یکی از موثر ترین روشها برای کم کردن هزینه های حمل و سلامت محصول را ایفا می کند . نوع چیدمان به خیلی از عوامل بستگی دارد . که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از نوع محصول ، ظرفیت روی هم گذاری آن محصول ،خورندگی ، لشینگ کردن ، چیدمان براساس اولویت تخلیه کردن برای هر مشتری با کمترین خطا . چیدمان کالا امریست مهم که متاسفانه در کشور عزیزمان خیلی کم رنگ وبه صورت سنتی انجام می شود وبا توجه  به کارگیری از دستگاه های  مدرن در بخش های  صنعتی کمبود این فرایند بیش از پیش  در دپو کردن کالا ، حمل و نقل کالا، پخش کالا  بر اساس نوع  محصول و مشتری مداری به صورت علمی که یکی از بزرگترین ارکان دایره زنجیر محسوب می شود را  در پی دارد. ونقش پنهان این کمبود مضرات جدی را بر بخش های ذکر شده به بار می آورد. واگر با علم بر اینکه می دانستند حداقل بین ۷ تا ۱۰ درصد از هزینه های ناشی از فضا وحمل را کم می کردند شاید به صورت جدی تر این فرایند را دنبال می کردند.

کشور های پیشرفته صنعتی به خوبی به این امر واقفند وبا استفاده از تکنولوژی بر این فرایند بهای تمام شده کالا ویا محصول فروش رفته خود را ۷ تا ۱۰ درصد پایین می آورند وبه همان نسبت سود خود را افزایش می دهند.

 




مطالب مرتبط

مردم ، رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه با متخلفان برخورد های قانونی لازم انجام شود .

|

سالانه بیش از ۹۸ درصد جابه‌جایی کالا در داخل استان توسط بخش حمل و نقل جاده‌ای صورت می گیرد و این بخش دارای قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای در سطح کشور است .

|

در حال حاضر کارت هوشمند رانندگان حمل ‌و نقل جاده‌ای به صورت غیرحضوری تمدید می‌شود .

|

متوسط عمر ناوگان باری در کشور ۲۵ سال است و این در حالی‌ست که این شاخص در استان سمنان ۲۳ سال است .

|

کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد . در ۱۱ ماه سال‌جاری ۱ هزار و ۱۴۲ کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل کالا و ۱ هزار و ۱۰۰ کارت هوشمند برای ناوگان باری صادر شده است .

|

نظرات کاربران