در حال بارگذاری ...
  • چیدمان کاربردی زنجیره تامین


    در این میان نقش چیدمان کالا یکی از موثر ترین روشها برای کم کردن هزینه های حمل و سلامت محصول را ایفا می کند .

    چیدمان ، استفاده کردن از عناصر مختلف است برای تجربه خلاقانه از فضا و با تحولات عظیم در عرصه صنعت اغلب شرکت های (بازرگانی ، حمل ونقل و کارخانجات تولیدی) ارائه دهنده کالا و خدمات که در گذشته بسیار محدود و منطقه ای مسائل را دنبال می کردند امروز بیش از گذشته نیازمند تفکر در سطح جهانی برای ارائه خدمات، محصول و کالای تولید شده را  دارند . به عبارت دیگر تفکرات منطقه ای و محلی حاکم بر فعالیت های تجاری جای خود را به تفکرات جهانی و سراسری داده اند. امروز سازمان های زیادی وجود دارند که در سطح یک کشور دفاتر فعال وحتی در سطح دنیا دارای دفاتر متعددی می باشند . و تمامی سازمان های فوق به دنبال یک روش سریع، ایمن و قابل اعتماد برای ارسال کالا ومحصولات خود با بیشترین ضریب اطمینان و کم کردن هزینه های جانبی  ناشی از حمل و استفاده صحیح از فضا را دارند . تا کالا یا محصول فروخته شده را با بهترین وبالاترین کیفیت به دست مشتریان برسانند.

    در این میان نقش چیدمان کالا یکی از موثر ترین روشها برای کم کردن هزینه های حمل و سلامت محصول را ایفا می کند . نوع چیدمان به خیلی از عوامل بستگی دارد . که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از نوع محصول ، ظرفیت روی هم گذاری آن محصول ،خورندگی ، لشینگ کردن ، چیدمان براساس اولویت تخلیه کردن برای هر مشتری با کمترین خطا . چیدمان کالا امریست مهم که متاسفانه در کشور عزیزمان خیلی کم رنگ وبه صورت سنتی انجام می شود وبا توجه  به کارگیری از دستگاه های  مدرن در بخش های  صنعتی کمبود این فرایند بیش از پیش  در دپو کردن کالا ، حمل و نقل کالا، پخش کالا  بر اساس نوع  محصول و مشتری مداری به صورت علمی که یکی از بزرگترین ارکان دایره زنجیر محسوب می شود را  در پی دارد. ونقش پنهان این کمبود مضرات جدی را بر بخش های ذکر شده به بار می آورد. واگر با علم بر اینکه می دانستند حداقل بین ۷ تا ۱۰ درصد از هزینه های ناشی از فضا وحمل را کم می کردند شاید به صورت جدی تر این فرایند را دنبال می کردند.

    کشور های پیشرفته صنعتی به خوبی به این امر واقفند وبا استفاده از تکنولوژی بر این فرایند بهای تمام شده کالا ویا محصول فروش رفته خود را ۷ تا ۱۰ درصد پایین می آورند وبه همان نسبت سود خود را افزایش می دهند.

     




    مطالب مرتبط

    روابط‌عمومی زبان گویای کاربران حرفه‌ای هر سازمان

    روابط‌عمومی زبان گویای کاربران حرفه‌ای هر سازمان

    روابط‌عمومی نقشه راه مدیر یک سازمان و دستگاه اجرایی است و به‌کارگیری ابزار و تکنولوژی‌های دنیای امروز از جمله تجهیزات سخت‌افزاری و بیان مشکلات از طریق تصاویر و فیلم‌های مستند نقش قابل توجهی در این وظیفه ایفا می‌نماید .

    |

    توجه بیشتر به عملکرد پایانه‌های مرزی در دستور کار سازمان راهداری

    توجه بیشتر به عملکرد پایانه‌های مرزی در دستور کار سازمان راهداری

    بیش از ۴۷۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و ۵۰۰ کانون تشکل‌های صنفی در سطح کشور فعالیت دارند و سازمان به صورت مستمر مطالبات و درخواستهای صنفی و رفاهی رانندگان را پیگیری کرده و تاکنون نیز با همکاری سازنده دولت محترم بخش اعظم مشکلات رانندگان حل شده است .

    |

    نظرات کاربران