در حال بارگذاری ...

افزایش پرواز در مسیر شیراز ـ رشت و بالعکس


پرواز این مسیر به منظور رفع مشکل مسافران شمال و جنوب کشور با توجه به بعد مسافت و پس از بررسی‌های انجام شده راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، پرواز مسیر شیراز ـ رشت و بالعکس به پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت برقرار شد و با احتساب این دو پرواز، تعداد پروازهای این فرودگاه به ۹۰ سورتی در هفته رسید.

مدیرکل فرودگاه گیلان از افزایش مسیر پرواز شیراز ـ رشت و بالعکس به منظور پاسخگویی به تقاضای مسافران هوایی این مسیر خبر داد. قبلاً مسیر مذکور تنها در روزهای شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته از فرودگاه سردار جنگل انجام می‌گرفت ولی از ۱۹ شهریورماه سال جاری این مسیر به پروازهای روزهای جمعه هر هفته نیز اضافه شده است.

به گفته وی پروازهای هفتگی فرودگاه رشت به مقاصد تهران، مشهد، بندرعباس، شیراز، اصفهان، کیش، اهواز، عسلویه و آدانای ترکیه به تعداد ۹۰ سورتی در هفته برقرار است.

مدیر کل فرودگاه گیلان اظهار داشت: پرواز این مسیر به منظور رفع مشکل مسافران شمال و جنوب کشور با توجه به بعد مسافت و پس از بررسی‌های انجام شده راه‌اندازی شده است.

مدیر کل فرودگاه گیلان همچنین به وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه رشت اشاره کرد و افزود: با تلاش متخصصان اداره مهندسی الکترونیک و ارتباطات ناوبری این فرودگاه و گروه بازرسی پروازی سازمان هواپیمایی کشوری، فلایت‌چک (Flight chek) دستگاه‌های ناوبری این فرودگاه از ساعتی پیش آغاز شد.

فلایت‌چک پروازی براساس استانداردهای بین‌المللی ایکائو و سند شماره ۸۰۷۱ و زمان‌بندی مشخص شده برای کنترل سیستم‌های کمک‌ناوبری به‌صورت دوره‌یی انجام می‌گیرد.

این بررسی و کنترل با هدف اطمینان از عملکرد صحیح سیستم‌های ILS و VOR/DME که مورد استفاده ناوگان حمل‌ونقل هوایی قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

تمامی پروازهای ورودی و عبوری فرودگاه سردار جنگل رشت به‌ وسیله اطلاعات ارسالی از این سیستم انجام خواهد شد.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

۱۵۵ فروند هواپیما برای علمیات پروازهای نوروزی فعال بودند که ظرفیت عرضه به ۴۵ هزار صندلی در روز رسید .

|

نظرات کاربران