در حال بارگذاری ...
  • انسداد باقی مانده آزادراه قزوین - رشت به مدت یکماه


    ۳۳۰۰ متر از ادامه آزادراه رشت به قزوین در محدوده منجیل به رودبار تا پایان آذر ماه زیر بار ترافیک می‌رود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: به‌منظور تکمیل وساخت بخش‌های باقی‌مانده آزادراه «رشت - قزوین» در محدوده رودبار، محور فوق به مدت یکماه و طی ساعاتی خاص مسدود شد.

    «علی خاوری» از انسداد باقی‌مانده آزادراه رشت – قزوین خبرداد و گفت: این بخش باهدف تکمیل آن به‌منظور تکمیل و ساخت بخش‌های باقی‌مانده آزادراه رشت - قزوین در محدوده رودبار، محور فوق به مدت یکماه وطی ساعاتی خاص مسدود است. احداث باقی‌مانده آزادراه رشت - قزوین در محدوده رودبار به منجیل در حال اجراست که به‌علت عملیات راهسازی، انفجار کوه و ایمن‌سازی از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح و در روزهای جمعه از ساعت ۶ تا ۷:۳۰ صبح مسدود می‌شود که این فرآیند به مدت یکماه ادامه دارد و در این مدت جاده قدیم رودبار به منجیل به‌عنوان مسیر جایگزین آماده تردد است.

    خاوری با بیان این‌که  این محور در روزهای پنج شنبه کاملاً باز وآماده تردد است، با اشاره به باقی‌مانده این آزادراه تحت‌عنوان آزادراه «منجیل - رودبار» خاطرنشان کرد: بخش باقی‌مانده این طرح از شرق منجیل آغاز و تا جنوب غربی رودبار امتداد یافته و با توجه به این‌که این بخش از مسیر حدفاصل شهرهای منجیل و رودبار پاسخگوی ترافیک از محور قدیم و آزادراه در دست بهره‌برداری نیست، ساخت این بخش از آزادراه برای سهولت در رفت و آمد هموطنان، بالاخص در ایام تعطیل و آسایش ساکنین این شهرها امری اجتناب‌ناپذیر و مورد درخواست مسئولان و مردم بوده که بخش‌هایی از آن  تکمیل  که فرآیند اجرای  قسمت‌های باقی‌مانده آن در اسرع وقت اتمام و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    مدیرکل راه و  شهر سازی گیلان تصریح کرد : آزادراه قزوین - رشت با هدف تقویت یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی کشور احداث شده و این محور جزیی از مسیر کریدور بین‌المللی شمال- جنوب است و از نظر حمل و نقل جاده‌ای یکی از مهم‌ترین قطعات شبکه آزادراهی کشور محسوب می‌شود که استان‌ گیلان را  در سریع‌ترین زمان ممکن به پایتخت متصل می‌کند. ۳۳۰۰ متر از ادامه آزادراه رشت به قزوین در محدوده منجیل به رودبار تا پایان آذر ماه زیر بار ترافیک می‌رود.




    مطالب مرتبط

    در این مرحله از تخصیص اعتبار ، طرح‌های مختلف بخش حمل و نقل اعم از آزادراهی ، بزرگراهی ، ریلی و بهسازی راه‌های اصلی و فرعی تأمین مالی شده‌اند .

    |

    نظرات کاربران