در حال بارگذاری ...
  • چیدمان کالا در انواع محفظه های کشنده


    بدیهی است که این فرایند پورسه علمی را می پذیرد وبا پیروی کردن از این قوانین شرکت ها می توانند حداقل بین ۷ تا ۱۰ درصد از هزینه های ناشی از حمل و فروش به مشتریان را کاهش دهند.

    طیف عظیمی از کالاها ومحصولات برای جابه جای در مسافت های درون شهری ، برون شهری ، برون مرزی وحتی قاره ای از انواع محفظه های کشنده (کامیون ،کانتینرهای دریایی ،محفظه های هوایی) استفاده می شود که در این بخش به چیدمان کالا در محفظه های کامیونی با گرایش پخش درون شهری می پردازیم. انواع چیدمان کالا در کامیون ویا کامیونت های پخش بسته به نوع فعالیت شرکت ها در زمینه های گوناگون مرتبط است .ولی تمامی کالاها از یک چهار چوب برای چیدمان پیروی می کنند. برای بهینه سازی چیدمان وتاثیرات سودمندی که از این فرایند در زمان وهزینه ها به وجود می آید چند عامل بسیار مهم است که در زیر به آنها می پردازیم.

    انتخاب بهترین محفظه : در اکثر شرکت های پخش نوع کامیون وکامیونت ها مشخص شده است اولین کار این است که ابعاد محفظه مورد محاسبه قرار گیرد تا فضای قابل بارگیری وظرفیت حجمی محفظه (CBM) به دست آید تا اولین قدم برای بهینه سازی چیدمان فراهم شود.

    نوع محصول :  هر محصول یا کالا ی برای  پخش دارای مشخصات  هستند به طور مثال ( ظرفیت روی هم گزاری کالاها روی هم-فاسد شدنی ها- در جه دمای که باید داشنه باشند و…) و کلا هر نوع اطلاعاتی که آن محصول یا کالا برای چیدمان درون محفظه را داراست باید رعایت شود تا در بارگیری و تخلیه کمترین آسیبی به کالا یا محصول وارد نشود.

    ابعاد وشکل محصول یا کالا : با در نظر گرفتن ابعاد هر کالا (طول *عرض*ارتفاع) به ظرفیت حجمی آن کالا پی می بریم تا در بهترین حالت وبا کمترین اتلاف فضا  کالاها در محفظه چیده  شود تا کمترین آسیب به کالا وارد شود.

    اولویت بارگیری وتخلیه کالا یا محصول : این معقوله یک راندمان زمانی را پیش می آورد. این پارامتر یکی از مهمترین عوامل در پخش های مویرگی  است  که کاربرد به سزایی دارد تا با مدیریت صحیح بر کامیون ها وبر اساس چیدمان کالا بر اولویت بار گیری و تخلیه محصول بر اساس چیدمان (FILO-FIFO) که  بر عملکرد زمان بندی وکم کردن هزینه های کامیون به آن دست می یابیم

    استراتژی کالای واحد : تبعیت در اصل مشتری مداری در چیدمان کالا است مشتریانی که بیش از یک نوع کالابه یک شرکت سفارش می دهند کالاهای در خواستی آن مشتری می تواند در یک پکیج کنار هم چیده شود تا یک کالای واحد را  به وجود آوردکه هر کالای واحد از چند محصول متفاوت تشکیل می شود که با یک شناسه در کامیون معرفی می شود تا با کمترین زمان ممکن وکمترین آسیب به کالا های دیگر صورت می پذیرد.

    بدیهی است که این فرایند  پورسه علمی را می پذیرد وبا پیروی کردن از این قوانین شرکت ها می توانندحداقل بین ۷ تا ۱۰ درصد از هزینه های ناشی از حمل و فروش به مشتریان را کاهش دهند وبا مدیریت صحیح  ، کالا ها ومحفطه ها را هدایت کنند.

     




    نظرات کاربران