در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات وارسی پروازی فرودگاه های شمال کشور


بر اساس درخواست ادارات کل و نیاز فرودگاه‌های شمال، شمالغرب و غرب کشور وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری، ‌ طرح‌های ورودی و خروجی و سیستم لایتینگ و پاپی هر فرودگاه‌ انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سرپرست مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی از آغاز دور جدید وارسی پروازی فرودگاه‌های کشور در یک روز مانده به پایان هفته دولت( هفتم شهریورماه) خبر داد.

عبدالرحیم کاشف علیپور گفته است هواپیمای فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها در سفرهای اخیر خود طرح‌های ورودی و خروجی، دستگاه‌های کمک ناوبری و تجهیزات روشنایی و چراغ‌های PAPI  فرودگاه‌های شرق، جنوب شرق و جنوب کشور را وارسی کرد. این هواپیما با پایان یافتن آخرین سفر خود در شیراز به تهران بازگشت تا سرویس‌های فنی و کنترل‌های لازم بر روی آن انجام شود، همزمان نیز خلبانان و تیم وارسی پرواز آمادگی لازم برای پروازهای بعدی را کسب کنند. در حقیقت سفر و پرواز با هواپیمای فلایت‌چک کاری بسیار طاقت‌فرساست.

سرپرست مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی با بیان اینکه البته در این مدت مهندسان فنی هواپیمای فلایت‌چک این مرکز با هدف تکمیل دوره‌های عملی فلایت‌چک به مدت دو هفته به کشور آفریقای جنوبی اعزام شدند، تصریح کرد: پیش از این دوره‌های آموزشی تئوری در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیمای فلایت چک در تهران برگزار شده بود. به این ترتیب با تکمیل شدن این دوره‌های آموزشی و اخذ اجازه نامه‌های لازم از سازمان هواپیمایی کشوری، مهندسان این مرکز می‌توانند دفاتر هواپیما را برای پرواز تایید کرده و بخش اعظمی از امور تعمیر و نگهداری هواپیما را انجام دهند.

به گفته وی مراحل صدور اجازه نامه‌ها برای پرسنل فنی این مرکز طی یک ماه آینده انجام می‌شود و در پی آن نیاز مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی در این زمینه به کارشناسان خارجی کاهش خواهد یافت.

کاشف علیپور همچنین درباره برنامه‌های زمان‌بندی شده برای سفر هواپیمای فلایت‌چک به فرودگاه‌های ایران گفت: پس از جلسه هماهنگی  میان این مرکز و ادارات کل ارتباطات و ناوبری، مراقبت پرواز و تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی دوره جدید عملیات وارسی پروازهای این هواپیما از هفتم شهریور ماه امسال با سفر به فرودگاه‌های شمالی ایران آغاز می‌شود. در نخستین سفر دستگاه‌ کمک ناوبری ایستگاه ده‌نمک وارسی شده و سپس این هواپیما به فرودگاه‌های گرگان، ساری، نوشهر و رشت سفر می‌کند. همچنین هواپیمای فلایت‌چک در ادامه این سفر به فرودگاه‌های ماکو، اردبیل، تبریز، ارومیه، سنندج، کرمانشاه، ایلام و همدان هم خواهد رفت.

سرپرست مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی بیان کرد: بر اساس درخواست ادارات کل و نیاز فرودگاه‌های شمال، شمالغرب و غرب کشور وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری، ‌ طرح‌های ورودی و خروجی و سیستم لایتینگ و پاپی هر فرودگاه‌ انجام می‌شود.

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

نظرات کاربران