در حال بارگذاری ...
  • احداث و آسفالت ۱۳۵ کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی


    راه بیرجند زاهدان و بیرجند مشهد به طول ۴۷ کیلومتر از جمله تعهدات استان خراسان جنوبی در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح ۲۵ پروژه راه روستایی در هفته دولت خبر داد و گفت: احداث و آسفالت ۱۳۵ کیلومتر راه روستایی در قالب ۲۵ پروژه از جمله پروژه‌های افتتاحی هفته دولت است.

    مهدی جعفری با بیان اینکه هر ۶ روز یک پروژه راه روستایی از ابتدای سال ۹۵ احداث شده است گفت: بالغ بر ۶۵۱ خانوار از راه آسفالته برخوردار شده‌اند.

    وی با تاکید بر اینکه چندین محور نیز به شبکه راه روستایی متصل شده اند افزود: ۴۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی احداث و بهسازی شده است که شامل مسیرهای زابل –نهبندان-شهداد-آبگرم-منطقه ویژه- طبس و دیهوک است.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از انجام روکش راه‌های استان به طول ۲۵۰ کیلومتر در راه‌های اصلی – فرعی و روستایی خبر داد و گفت: طول کل پروژه‌های راه که در هفته دولت افتتاح می‌شود ۴۳۰ کیلومتر است که بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

    وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا هفته دولت ۱۴ کیلومتر در محور بیرجند- زاهدان و بیرجند – قاین و دیهوک بازگشایی شده تصریح کرد: ۴ کیلومتر باند دوم بیرجند- زاهدان ، ۹ کیلومتر باند دوم خضری- گناباد، ۱۰ کیلومتر باند دوم اسفشاد- قاین به سه راهی خواف، ۹ کیلومتر باند دوم سه راهی روم- آفریز، ۱۴ کیلومتر باند دوم اسفدن – حاجی آباد و ۱۲ کیولمتر کمربندی اسلامیه – فردوس که در مجموع ۷۲ کیلومتر می شود از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح راه و شهرسازی در هفته دولت است. آسفالت ۱۶ کیلومتر در محور فردوس- بجستان و ۱۵ کیلومتر در محور دیهوک –راور نیز تکمیل شده است.

     

     

    پیشرفت ۷۴ درصدی پروژه‌های مصوب سفر ریاست محترم جمهور به خراسان جنوبی

    جعفری  با اشاره به پروژه‌های مصوب سفر نیز گفت: در این قالب ۶۵ کیلومتر محور بیرجند - زاهدان و بیرجند - مشهد در ۵ قطعه آماده سازی شد که ۳۳ کیلومتر آن نیز آسفالت شده است. همچنین ۳۵ کیلومتر محور دهیوک-راور-فردوس-بجستان نیز در قالب پروژه‌های مصوب سفر آماده سازی شده است که از این میزان ۲۷ کیلومتر آسفالت شد.

    اتمام مصوبات سفر در حوزه باندهای دوم تا پایان سال ۹۵

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع از پروژه‌های مصوب سفر ۶۰ کیلومتر آسفالت و ۲۳ کیلومتر آماده آسفالت شده و پیشرفت متوسط آن ۷۴ درصد برآورد می‌شود. جعفری ابراز امیدواری کرد تعهدات سفر ریاست جمهور تا پایان سال ۹۵ در باندهای دوم به اتمام برسد.

    وی در ادامه از تعهدات راه و شهرسازی استان در قالب پروژه‌های اقتصادی مقاومتی سخن گفت و افزود: در این قالب نیز ۱۹۹ کیلومتر راه تعهد شده که ۱۷۰ کیلومتر باند دوم ،۲۹ کیلومتر احداث راه اصلی و فرعی است.

    وی با بیان اینکه بیشتری طول تعهد در اقتصاد مقاومتی مربوط به راه دیهوک-راور-فردوس-بجستان به طول حدود ۸۰ کیلومتر است افزود: راه بیرجند زاهدان و بیرجند مشهد نیز به طول ۴۷ کیلومتر نیز از جمله تعهدات استان در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است. وی اعتبار مورد نیاز برای این پروژه‌ها را ۹۲ میلیارد تومان عنوان کرد.  

     




    مطالب مرتبط

    راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران