در حال بارگذاری ...

عملیاتی شدن باند فرودگاه مهرآباد کمتر از ۲ ساعت بعد از حادثه


شب گذشته هواپیمای شرکت هواپیمایی اترک به شماره پرواز ۱۹۴۳ در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد هنگام برخاستن از زمین از مسیر خارج و دچار سانحه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به حادثه شب گذشته خروج هواپیمای ایرلاین اترک از باند فرودگاه مهرآباد اعلام کرد: کمتر از ۲ ساعت پس از حادثه باند فرودگاه مهرآباد عملیاتی شد.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به محض وقوع اتفاق شب گذشته برای هواپیمای مسیر تهران - مشهد هواپیمای ایرباس ۳۲۰ اترک به شماره پرواز ۱۹۴۳ و خروج آن از باند تیم کارشناسی استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری به اتفاق معاون استاندارد پرواز و مدیرکل بررسی سوانح سازمان در محل حاضر شدند

جعفرزاده گفت: از آنجایی که وقوع این اتفاق موجب توقف کوتاه پروازهای فرودگاه مهرآباد شد چندی بعد هواپیمای مذکور به تلاش نیروهای ایمنی زمینی فرودگاه مهرآباد و عوامل مستقر در فرودگاه و همکاری جدی عوامل فرودگاهی اعم از امنیتی و انتظامی کمتر از ۲ ساعت با انتقال باند فرودگاه مهرآباد عملیاتی شد.

وی، با انتقاد از بعضی اظهارنظرها در همان لحظات اولیه نسبت به اعلام نتیجه خروج هواپیما گفت: چرایی خروج این هواپیما منوط به کار کارشناسی کارشناسان استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری است که پس از بررسی پارامترهای دخیل اعلام خواهد شد.

شب گذشته هواپیمای شرکت هواپیمایی اترک به شماره پرواز ۱۹۴۳ در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد هنگام برخاستن از زمین از مسیر خارج و دچار سانحه شد.این هواپیما ساعت ۲۱:۴۵ از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد مشهد در حال پرواز بود که در حال برخاستن از زمین از مسیر باند خارج و دچار سانحه شد.

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه مراسم سالروز ورود امام خمینی به کشور در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد در ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

|

نظرات کاربران