در حال بارگذاری ...
  • انجام ۹۰ درصد پروازهای کشور در ۱۴ فرودگاه


    متاسفانه در حال حاضر نقاطی که احتیاج به توسعه دارند پروازی در آنها وجود ندارد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رییس سازمان هواپیمایی کشور ضمن اعلام خبر سرمایه‌گذاری های سنگین و جدید در حوزه دفاعی کشور از اجرای دو فرمول آزادسازی قیمت‌ها و هم چنین کمک سازمان به شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیماهای کوچک خبر داد و گفت: با اجرای این دو فرمول، تغییر شکل در فرودگاه‌های کشور امکان‌پذیر است و بهره‌برداری از فرودگاه‌های کم‌برخوردار حتمی می‌شود.

    علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه ظرف سال جاری تعداد زیادی هواپیما وارد کشور می‌شود، گفت: درحال حاضر فضای بهتری برای تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شده است و با شرکت های بزرگ لیزینگ وارد مذاکره شده‌اند و در حال رفع مشکلات برای خرید هواپیما هستند.

    کمک به شرکت های هواپیمایی برای خرید هواپیماهای کوچک

    عابدزاده ادامه داد: یکی از گله مندی های شرکت فرودگاه ها که باعث نارضایتی در فرودگاه های کشور شده بود نیز همین موضوع بود. چون نرخ ثابت قیمت ها اجازه می داد هواپیماهای ۱۵۰ نفره تا حدودی زیان ده نباشد به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی به سمت آوردن هواپیماهای کوچکتر نمی‌رفتند و در سال های اخیر مبادرت به آوردن هواپیماهای ۱۵۰ نفره  کردند و این باعث گلایه شرکت فرودگاهها و نارضایتی مردم مناطق کوچک به دلیل نبودن پروازهای استانی و شهر به شهر شده بود.

    وی با بیان اینکه تمرکزی که روی فرودگاه های بزرگ وجود دارد بخاطر نوع ناوگان موجود در آن است، توضیح داد: بر همین اساس اخیرا مصوبه ای در شورای عالی هواپیمایی کشوری داشتیم که به شرکت های هواپیمایی اجازه می دهیم با کمک هایی که برای گرفتن راحت تر مجوز خط هوایی به آنها می کنیم، هواپیمای زیر ۱۰۰نفره را  خریداری کنند.  و در آینده نزدیک با توجه به آزادسازی نرخ‌ها در پروازهای کوتاه هم سودآور است.

     

     

    ۹۰ درصد پروازها در ۱۴ فرودگاه کشور انجام می گیرد

    عابدزاده ادامه داد: تمرکزی که روی فرودگاه های بزرگ است به خاطر نوع ناوگان است، برهمین اساس اخیرا مصوبه ای در شورای عالی هواپیمایی کشوری داشتیم که به شرکت های هواپیمایی اجازه می‌دهد با کمک هایی که به آنها می‌کنیم برای گرفتن راحت‌تر مجوز خط هوایی، هواپیمای زیر ۱۰۰نفره بیاورند.

    عابدزاده به تاثیرات آزاد سازی نرخ قیمت ها و هم چنین مجوز جدید سازمان هواپیمایی برای خرید هواپیماهای زیر صد نفره اشاره کرد و گفت: با  آزادسازی نرخ ها  از این به بعد پرواز های کوتاه هم سودآور خواهند بود.

     وی با بیان اینکه در حال حاضر۹۰ درصد پروازها در ۱۴ فرودگاه کشور انجام می گیرد، گفت: با این دو فرمول امیدوار به تغییر شکل این وضعیت هستیم که در توسعه  ملی هم اثر گذار است . متاسفانه در حال حاضر نقاطی که احتیاج به توسعه دارند پروازی در آنها  وجود ندارد. اما  با این فرمول این مشکل حل می شود و بهره برداری از فرودگاههای کم برخوردار بیشتر می شود.

     




    مطالب مرتبط

             

    |

             

    |

    ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵۸۸۰ مترمربع با اعتبار ۲۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها برای پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر آماده بهره‌برداری است . همچنین بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال و درب آهنی با اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد ریال و ...

    |

    از حدود ۴ سال پیش متخصصان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بخش مخابرات و الکترونیک تلاش شبانه‌روزی کردند و با ساخت داخلی این قطعات‌ و رفع کسری تجهیزات ، توانستند این رادار را از نظر فنی تکمیل و سپس نصب و راه‌اندازی کنند .‌

    |

    نظرات کاربران