در حال بارگذاری ...

نگرشی جامع بر مدیریت زنجیره تامین (خرید ، سفارشات ، انبارداری)

 

نام لاتین : Comprehensive Attitude on Supply Chain Management


 

پیشگفتار

تغییرات فراوان در تقاضای مشتریان ، جو بازار و نوآوری فناوری علاوه بر اینکه منجر به پیشرفت های فراوان در عرصه صنعت شده و رشد فزاینده تجارت را به وجود آورده ، شرکت ها را نیز با رقابتی فزاینده مواجه نموده است ، درک سنجیده و عملی این شرایط حساس لزوم بازنگری در اولویت های کسب و کار و کاهش قابلیت اعتماد به مدل های موجود در محیط رقابتی را نمایان ساخته است بنابراین قابلیت سازگاری سریع در پاسخگویی به تغییرات و حوادث پیش بینی نشده ، مغتنم شمردن فرصت های بازار ، توجه خاص به نیازهای مشتریان و پاسخ سریع به تغییرات و حجم تقاضا نکاتی هستند که می توانند ما را در رسیدن به مزیت رقابتی و رهایی از این شرایط دشوار یاری کنند . لیکن لازمه دستیابی به اهداف فوق داشتن سیستم زنجیره تامین موثر و پویا است .

زنجیره تامین سیستمی است یکپارچه از فرآیندهای مرتبط به هم به منظور دستیابی به مواد و قطعات مورد نیاز ، تبدیل مواد به محصول ، ارزش گذاری و ارائه محصولات به مشتریان.

هدف اصلی این سیستم کاهش هزینه ها ، افزایش اثر بخشی و کارایی و در نهایت بالا بردن سود است ، بنابراین باید همواره توجهی ویژه به این مهم داشت و مدیریت موثر ، منطقی و علمی در زنجیره تامین که از مولفه های مهم مدیریت راهبردی است امری ضروری است .

امید است مطالب و مباحث این کتاب که حاصل تجربیات عملی و تئوری در دانشگاه ها ، سازمان ها و شرکت ها و سال ها ارتباط تنگاتنگ با دانشجویان عزیز است علاوه بر جامعه دانشگاهی برای مدیران واحدهای صنعتی ، تجاری و خدماتی نیز مفید واقع گردد .

 

 

 

 

سر فصل های کتاب

فصل اول : خرید

فصل دوم : آشنایی با مناقصه ، مزایده و مذاکره

فصل سوم : استاندارد

فصل چهارم : ابزارهای پرداخت بهای کالا و خدمات

فصل پنجم : بیمه ، ارز ، بارنامه ، اظهارنامه

فصل ششم : انواع حمل کالا و اصطلاحات موجود در اینکوترمز

فصل هفتم : تعریف انبار ، موجودی کالا و کنترل آن

فصل هشتم : طبقه بندی کالا و مصرف آن

فصل نهم : حمل و نقل کالا در انبار

فصل دهم : طرق چیدن و کد گذاری کالا در انبار

فصل یازدهم : بهداشت ، حفاظت و ایمنی محیط کار

 

 

 

ناشر‌ :                   انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان

 

 

مولفین :              دکتر سید فتح الله امیری عقدایی - فرهاد خاتمی 


| شناسه مطلب: 102138




کتب تخصصی



نظرات کاربران