در حال بارگذاری ...

افتتاح راه آهن مراغه - ارومیه تا پایان دولت یازدهم


این پروژه بطورکلی ۸۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و در حال حاضر نیزعملیات احداث قطعات باقی مانده آن در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با تخصیص اعتبار پروژه ملّی راه آهن مراغه – ارومیه تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.

تقی کهوریان در بازدید ازروند احداث و تکمیل پروژه خط آهن سراسری ارومیه گفت: این پروژه بطورکلی ۸۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و در حال حاضر نیزعملیات احداث قطعات باقی مانده آن در حال انجام است و کارگاههای ساخت در مسیرریل و ایستگاه ها فعال هستند.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از کل این پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است افزود: در بازدید از مسیر خط آهن و ایستگاههای میاندوآب ، مهاباد، نقده و ارومیه حجم عملیات باقی مانده و نواقصات موجود درایستگاههای میاندوآب و مهاباد بررسی شد که با تخصیص اعتبار تکمیل و بهره برداری می رسند.

وی از تصمیم دولت برای اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی کشور تا پایان دولت یازدهم خبر داد واظهار داشت: تکمیل طرح های بالای ۸۰ درصد در دستور کار دولت است و با توجه به حجم پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه امیدواریم با اختصاص اعتبار مورد نیازتا سال آینده شاهد بهره برداری از این شبکه حمل ونقل ریلی در آذربایجان غربی باشیم.

کهوریان ادامه داد: ایستگاه مهاباد در مراحل نهایی ریل گذاری است و بزودی به بهره برداری می رسد و تا ایستگاه ارومیه نیز کارهای زیرسازی مسیر خط آهن تکمیل شده و فقط عملیات ریل گذاری مانده است که پیش بینی می شود با تامین اعتباردر آینده نزدیک این آرزوی مردم استان نیز محقق شود.




مطالب مرتبط

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

|

اجرای طرح راه آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و دارای ۲ ایستگاه باری در منطقه لنجان استان اصفهان و فرخشهر (منطقه ویژه اقتصادی) و همچنین دو ایستگاه مسافر در سفیددشت و شهرکرد می‌باشد .

|

اتصال کردستان به شبکه ریلی و احداث مسیر ریلی همدان به سنندج بود که این راه‌آهن بخشی از کریدور شرق به غرب به شمار می‌رود . با اجرای این پروژه بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود .

|

نظرات کاربران