در حال بارگذاری ...

بخشنامه سازمان هواپیمایی برای خروج هواپیماهای فرسوده


براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی متعهد شده اند ظرف سه ماه آینده نسبت به خروج کلیه هواپیماهای از رده خارج خود اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری شرکت‌های هواپیمایی متعهد شده‌اند ظرف سه ماه آینده نسبت به خروج کلیه هواپیماهای از رده خارج خود اقدام کنند.

سازمان هواپیمایی کشوری، از خروج ۲۷ فروند هواپیمای از رده خارج از فرودگاه های کشور خبر داده است و اطلاع داده براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی متعهد شده اند ظرف سه ماه آینده نسبت به خروج کلیه هواپیماهای از رده خارج خود اقدام کنند.

بر اساس این خبر جهت استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، ارتقا ایمنی، کاهش تاخیرات و براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر الزام شرکت های هواپیمایی نسبت به خروج هواپیماهای از رده خارج از فرودگاهها زمینه خروج ۲۷ فروند هواپیمای از رده خارج از فرودگاه های مهرآباد، هاشمی نژاد، مشهد و زاهدان فراهم شد.

 هواپیماهای مذکور از نوع بوئینگ ۷۴۷، بوئینگ ۷۲۷، فوکر۱۰۰، ایرباس ۳۰۰، BAE و فالکن۲۰ است. ۱۰ فروند از این تعداد هواپیماها متعلق به ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران، ۱۱ فروند ماهان، ۵ فروند آسمان و یک فروند از هواپیمایی پویاست.

عملیات خروج این هواپیماها از هم اکنون آغاز شده است. هواپیماهای مذکور یا به مراکز دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی و یا خورد شده (Scrap) و از فرودگاه خارج می شوند.

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

نظرات کاربران