در حال بارگذاری ...

جزئیات آزمون تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی


مقرر است در کمترین زمان ممکن اسامی کسانی که نمره حد نصاب را آورده و جزء قبول شدگان می‌باشند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان اعلام گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، عطرچیان با اشاره به برگزاری بیست و دومین آزمون تاسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی گفت: ایجاد شرایط فعالیت برای کسانی که تجربیات ارزنده، معلومات علمی مورد انتظار و آشنایی وآگاهی کامل به موضوع ترانزیت و علاقمندی به سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند از اولیت‌های مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است که بدین سبب در مدت کمتر از ۶ ماه این آزمون مجدداً برگزار گردید.

محمد جواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان با اشاره به برگزاری بیست و دومین آزمون متقاضیان تاسیس شرکتهای حمل‌ونقل بین‌المللی کالا اظهار داشت: برگزاری این آزمون مطابق برنامه ریزی انجام شده در شش ماهه اول سال جاری نقش مهمی در فرآیند شکل گیری این بخش از حرفه فوق را بر عهده دارد. همچنین ایجاد شرایط فعالیت برای کسانی که تجربیات ارزنده، معلومات علمی مورد انتظار وآشنایی وآگاهی کامل به موضوع ترانزیت و علاقمندی به سرمایه‌گذاری در این بخش را دارند از اولیت‌های مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است که بدین سبب در مدت کمتر از ۶ ماه این آزمون مجدداً برگزار گردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تمامی مراحل ثبت نام، کارت ورود به جلسه، اطلاع رسانی آزمون متقاضیان از طریق اینترنت انجام گردید و پاسخنامه‌ها نیز به صورت کاملاً مکانیزه تصحیح خواهد شد.   در آزمون فوق مدت زمان پاسخگویی ۳۰ دقیقه بیشتر از دوره های گذشته منظور گردیده و سطح سوالات نیز به نحوی بوده است که برای افرادی که اطلاعات علمی و کاربردی مناسب، آشنایی و اطلاعاتی در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی کالا داشتند آزمون مناسبی بود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی با بیان اینکه سازمان در جهت ایجاد رقابت سالم و اصولی در بین علاقمندان و متقاضیان فعالیت در حرفه حمل‌ونقل بین‌المللی تلاش می کند، گفت: این گام از طریق برگزاری دو نوبت آزمون در‌سال و انتخاب افراد واجد شرایط در عین مساوات و عدالت برداشته می شود.

 

 

 عطرچیان با اشاره به لزوم توجه به موضوعات مهم و متعددی از قبیل اسناد حمل‌ونقل، سازمان‌های بین‌المللی حمل‌ونقل، مسایل گمرکی، مقررات حمل‌ونقل بین‌المللی کالا، سیستم‌های بسته‌بندی، تخلیه و بارگیری کالاهای خطرناک، جنبه‌های بیمه حقوقی و مالی اداره شرکت‌ حمل‌ونقل تصریح کرد: متقاضیان تاسیس شرکتهای حمل ونقل بین‌المللی کالا باید به طور کامل به این مسائل اشراف و آگاهی داشته باشند، زیرا سوالات آزمون در زمینه های یاد شده از سوی اساتید مرتبط تنظیم و طراحی گردیده است.

وی باتاکید بر موقعیت ویژه جمهوری اسلامی ایران و بهترین مسیرهای ترانزیتی در منطقه به لحاظ علاقمندی کشورها و تجار و بازرگانان جهت ترانزیت کالاهای خود از قلمرو کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۱۱  میلیون تن کالا از طریق مرزهای ایران ترانزیت گردید که هم اکنون با اقدامات گسترده روند رو به رشدی دارد و شرکتهای حمل‌ونقل‌ بین‌المللی فعال در کشورمان نیز به امور مهم صادرات، واردات و ترانزیت با جدیت تمام به صورت کاملاً حرفه‌ای مشغول هستند که نشان از تخصصی بودن این بخش دارد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا در خصوص اعلام نتایج آزمون نیز گفت: مقرر است در کمترین زمان ممکن اسامی کسانی که نمره  حد نصاب را آورده و جزء قبول شدگان می‌باشند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان  اعلام گردد.

این گزارش می افزاید داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به اتفاق معاون حمل‌ونقل و تنی چند از مدیران سازمان با حضور در محل برگزاری آزمون از روند آزمون بازدید و با تعدادی  از شرکت‌کنندگان ازنحوه  ثبت نام، مراحل برگزاری و شرایط و سطح  سوالات گفتگو کردند




نظرات کاربران